mha321
Medlem
Dags att emigrera då?Ringde SAS och frågade när har de tänkt att jag skall åka hem? Ja det finns ingen retur på din bokning blev svaret.
Dags att emigrera då?Ringde SAS och frågade när har de tänkt att jag skall åka hem? Ja det finns ingen retur på din bokning blev svaret.
Det är ni många som önskar!Dags att emigrera då?
Jag ringer för att få ett mail om avbokningen, kanske är onödigt rädd.Jag hade ett B737-700 leg på min GOT-ARN-GOT resa i december. Avgången är nu ändrad till en annan avgång med nytt flight number och A320 Neo som avgår ca 3h tidigare från ARN. På grund av detta kan jag nu avboka och begära refund [SAS Plus VIP].
Skall jag avboka via hemsidan eller ringa in för att få full-refund?
Den nya avgången gör att vi inte hinner med det som är inplanerad i Stockholm under hemresedagen utan får åka SJ istället.
Jag har gjort en (1) bokning med SAS sedan pandemin började, så har inte lagts så mycket tid och energi på detta (förrän nu)
4 dec - ARN-MMX SK2107
6 dec - MMX-ARN SK110
Båda dessa har nu ändrats från A320-neo/CRJ till B737-700. Det finns andra flighter de dagarna, men om jag förstår rätt så är det alltså ingen idé att ringa in och be om att få bli ombokad, innan dess att flighterna har ställts in på riktigt?
Jag ringer för att få ett mail om avbokningen, kanske är onödigt rädd.
Som EBD brukar det vara ett samtal före.
HUACA. På webben står det ju när en flygning ställs in att man får välja på voucher eller återbetalning.Fick min resa till Köpenhamn (julefrokosten) som tidigare var 737-700 ändrad till två andra flyg men med andra flygnummer. När jag ringer SAS och vill ha återbetalning vägrar dom. "Vi kan återbetala skatter eller ge dig en voucher" är SAS attityd, trots att EU reglementet säger att det är att betrakta som inställda flyg när man blir ombokad till andra flygnummer. Utresan blev 3 timmar tidigare och hemresan 6 timmar senare. Ingen större ekonomisk skada, men irriterande inställning från SAS sida.