Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Jag hade ett B737-700 leg på min GOT-ARN-GOT resa i december. Avgången är nu ändrad till en annan avgång med nytt flight number och A320 Neo som avgår ca 3h tidigare från ARN. På grund av detta kan jag nu avboka och begära refund [SAS Plus VIP].
Skall jag avboka via hemsidan eller ringa in för att få full-refund?

Den nya avgången gör att vi inte hinner med det som är inplanerad i Stockholm under hemresedagen utan får åka SJ istället.

Jag hade ett B737-700 leg på min GOT-ARN-GOT resa i december. Avgången är nu ändrad till en annan avgång med nytt flight number och A320 Neo som avgår ca 3h tidigare från ARN. På grund av detta kan jag nu avboka och begära refund [SAS Plus VIP].
Skall jag avboka via hemsidan eller ringa in för att få full-refund?

Den nya avgången gör att vi inte hinner med det som är inplanerad i Stockholm under hemresedagen utan får åka SJ istället.
Jag ringer för att få ett mail om avbokningen, kanske är onödigt rädd.
Som EBD brukar det vara ett samtal före.

Jag har gjort en (1) bokning med SAS sedan pandemin började, så har inte lagts så mycket tid och energi på detta (förrän nu)

4 dec - ARN-MMX SK2107
6 dec - MMX-ARN SK110

Båda dessa har nu ändrats från A320-neo/CRJ till B737-700. Det finns andra flighter de dagarna, men om jag förstår rätt så är det alltså ingen idé att ringa in och be om att få bli ombokad, innan dess att flighterna har ställts in på riktigt?

Nu har dessa ändrats tillbaka till A320-neo på utresan och CRJ på hemresan. Lite oklart detta.

Fick min resa till Köpenhamn (julefrokosten) som tidigare var 737-700 ändrad till två andra flyg men med andra flygnummer. När jag ringer SAS och vill ha återbetalning vägrar dom. "Vi kan återbetala skatter eller ge dig en voucher" är SAS attityd, trots att EU reglementet säger att det är att betrakta som inställda flyg när man blir ombokad till andra flygnummer. Utresan blev 3 timmar tidigare och hemresan 6 timmar senare. Ingen större ekonomisk skada, men irriterande inställning från SAS sida.

För mig såg det helt annorlunda ut på två st flyg som blivit inställda, den till Berlin så fick jag ett jättetydligt sätt att avboka mot full refund på nätet.
Medans till Köpenhamn som har blivit inställd och jag blivit flyttad från 20:05 till 20:55 så kan jag inte boka av på nätet och få full refund.

Funderar på att bara ta vouchern så man slipper ta ett samtal och bråka med någon om vad man har rätt till och inte.

Fick min resa till Köpenhamn (julefrokosten) som tidigare var 737-700 ändrad till två andra flyg men med andra flygnummer. När jag ringer SAS och vill ha återbetalning vägrar dom. "Vi kan återbetala skatter eller ge dig en voucher" är SAS attityd, trots att EU reglementet säger att det är att betrakta som inställda flyg när man blir ombokad till andra flygnummer. Utresan blev 3 timmar tidigare och hemresan 6 timmar senare. Ingen större ekonomisk skada, men irriterande inställning från SAS sida.
HUACA. På webben står det ju när en flygning ställs in att man får välja på voucher eller återbetalning.

Toppen