Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

mha321

Medlem
SAS gjorde nyligen ändringen till 737-700 på SK637 & SK638, ARN-FRA/FRA-ARN på samtliga datum.
Ja den var klart irriterande. Inga kvälls avgångar kvar hem från Frankfurt utan bara mitt på dagen och den är en CRJ900. Har väl tidigare varit mycket inkommande anslutande longhaul då, och den har kanske inte återhämtat sig som man hoppats...
 

folo

Medlem
Fick också flera ändringar nu, en A320->CRJ och en flight en dag med tre spökflighter 737-700 som slogs ihop till två A319/A320.

Fick inget SMS angående den ena flighten som flyttat 6h bakåt, skrämmande. Med reservation för att SMS:et kommer senare, flighten är ändå i slutet av januari.
 

GOTBound

Medlem
Den 10/12 är de B737-700 bonanza mellan GOT och ARN, fem av nio avgångar är i dagsläget schemalagda med B737-700!

Jag noterar att både SK140 och SK144 är schemalagda som B737-700.

Denna enhancement till B737-700 har skett under kvällen.

Mina december-flyg har alla fått minst ett leg B737-700 mellan GOT-ARN nu, dock inget ARN-GOT leg ändrat till B737-700.
 

palmen

Moderator
Alla mina bokningra för att bli EBD igen som gjordes på F&F står nu som B737-700, man var ju lite orolig för det, återstår att se om de kan boka om dessa när de väl ställs in. Har ingen förhoppning att de ändras till flighter som ska gå när 3 av 4 flighter ändrats till 737-700 på en resa, är ju resa via Oslo men flighterna var innan 737-800 och är nu 737-700, enda flighten som inte ändrats till 737-700 har blivit a320 från oslo ut i Europa, det känns inte heller så trolig.
 

GOTBound

Medlem
Alla mina bokningra för att bli EBD igen som gjordes på F&F står nu som B737-700, man var ju lite orolig för det, återstår att se om de kan boka om dessa när de väl ställs in. Har ingen förhoppning att de ändras till flighter som ska gå när 3 av 4 flighter ändrats till 737-700 på en resa, är ju resa via Oslo men flighterna var innan 737-800 och är nu 737-700, enda flighten som inte ändrats till 737-700 har blivit a320 från oslo ut i Europa, det känns inte heller så trolig.
Bait and switch scheme från SAS, locka med x4 på segment och poäng, köra en F&F och dagar efter att den kampanjen är klar helt plötsligt köra en B737-700 uppdatering på en stor del av alla inrikesflyg känns allt annat än seriöst. Förutsättningar för SAS ändras inte så radikalt på några dagar att de behöver uppdatera hela sitt flygschema.

Jag sitter i samma båt som @palmen efter gårdagskvällens batch-körningen med B737-700 [dock inte 3/4 utan mer 1/4 flyg per bokning och då på den del som är GOT-ARN]
 
Last edited:

Hubert

Medlem
Jag har bokat VBY-ARN-MIA-ARN-VBY i december och har fått sista flighten ARN-VBY ändrad till 737-700. Får väl se vad som händer. Tar hellre den ändringen än VBY-ARN i alla fall :)
 
Såklart ScamSAS först håvar in pengarna och sen "ställer in" avgångarna. Säg inget till kunderna innan 14 dagar före avgång bara, då kan ju kunderna hinna kräva ombokning till annat bolag innan avgång
 

Tobbe.O

Medlem
Alla mina bokningra för att bli EBD igen som gjordes på F&F står nu som B737-700, man var ju lite orolig för det, återstår att se om de kan boka om dessa när de väl ställs in. Har ingen förhoppning att de ändras till flighter som ska gå när 3 av 4 flighter ändrats till 737-700 på en resa, är ju resa via Oslo men flighterna var innan 737-800 och är nu 737-700, enda flighten som inte ändrats till 737-700 har blivit a320 från oslo ut i Europa, det känns inte heller så trolig.

Två A320 är för tillfället stationerade i Oslo. OY-KAN & OY-KAY flyger ut från Oslo (dock mest norsk inrikes och till Stockholm och Köpenhamn i nuläget). :)
 
Har precis fått SK419 ARN-CPH 31DEC ändrad från A320N till 737-700. Det är då en Amex CT-resa med connection till EWR samma dag. Det verkar inte vara fler lediga bonusplatser från ARN till CPH samma dag. Något jag kan göra, eller ska vi bara vänta och hoppas SAS bokar om oss?
 

Big Birger

Medlem
Har precis fått SK419 ARN-CPH 31DEC ändrad från A320N till 737-700. Det är då en Amex CT-resa med connection till EWR samma dag. Det verkar inte vara fler lediga bonusplatser från ARN till CPH samma dag. Något jag kan göra, eller ska vi bara vänta och hoppas SAS bokar om oss?
Har motsvarande situation, men 2/1 och till Los Angeles. Tröttsamt. Finns inga bonusalternativ med SAS, så jag kommer sitta i båten och hålla tummarna. I värsta fall får jag väl ta mig till Köpenhamn på annat sätt. Även om det så klart är bedrövligt.
 
Toppen