Bra med fler som följer upp detta! Vi vill såklart se när det tar slut och man kan lita på SAS igen.
Jag har dokumenterat (sparar larmmejl och skärmdumpar) för att eventuellt fundera på om jag skall göra en EU261/2014 på någon bokning.
Uppenbart hur flygningar blir inställda men att ingen eller sen information om detta skickas ut. Har inrikes flygningar som 3-4 veckor innan avgång fått 737-700 men där mejlet gått ut mindre än 14 dagar innan. För EU-flighter tror jag att SAS har lättare att åberopa Corona-skäl, men borde vara svårare att hänvisa till för inrikesflyg.
Jag har full förståelse för att SAS (och alla andra bolag) har det mycket tufft just nu och skulle normalt låta saken bero. Men när de väljer att inte informera och dessutom är otroligt stökiga på på återbetalningar så tryter tålamodet. Hur kan de ens komma på idén att återbetala pengarna för en person på en bokning med två passagerare? Jag häpnar faktiskt när sådant sker och undrar hur manuellt allt verkar skötas. Men kanske är det nya svarta, returnera dina skor till din webbshop och få återbetalning på högerskon och kämpa för att få återbetalning för vänsterskon .