Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

ZZZebra

Medlem
Bra med fler som följer upp detta! Vi vill såklart se när det tar slut och man kan lita på SAS igen.

Jag har dokumenterat (sparar larmmejl och skärmdumpar) för att eventuellt fundera på om jag skall göra en EU261/2014 på någon bokning.

Uppenbart hur flygningar blir inställda men att ingen eller sen information om detta skickas ut. Har inrikes flygningar som 3-4 veckor innan avgång fått 737-700 men där mejlet gått ut mindre än 14 dagar innan. För EU-flighter tror jag att SAS har lättare att åberopa Corona-skäl, men borde vara svårare att hänvisa till för inrikesflyg.

Jag har full förståelse för att SAS (och alla andra bolag) har det mycket tufft just nu och skulle normalt låta saken bero. Men när de väljer att inte informera och dessutom är otroligt stökiga på på återbetalningar så tryter tålamodet. Hur kan de ens komma på idén att återbetala pengarna för en person på en bokning med två passagerare? Jag häpnar faktiskt när sådant sker och undrar hur manuellt allt verkar skötas. Men kanske är det nya svarta, returnera dina skor till din webbshop och få återbetalning på högerskon och kämpa för att få återbetalning för vänsterskon ;).
 

malmokalle

Medlem
Fick idag både mail och SMS att en flygning den 12:e juni var inställd. Den har legat som 737 en längre tid. Meddelandet var att p.g.a. covid situationen så sker ingen automatisk ombokning och mailet innehåller en länk SAS bokning.
 

011430121

Medlem
Ibland är det svårt att hänga med i turerna när SAS ändrar flygplans typ
I början av juli skall jag och en BC medlem resa till AMS, resan bokades under en kampanj i februari
Vi bokade en avgång vid 17.00 tiden det var en A320neo som skulle få ära att flyga oss, efter några veckor bestämde SAS att de skulle ändras till en 737-700.

I mars satte SAS en ny avgång med en CRJ-900 kl 15.50, vår avgång 17.10 var fortfarande kvar i tidtabellen men enligt SAS fullbokad därför såg vi 0 i alla bokningsklasser.

I april blev vår avgång 17.10 inställd, ringde SAS bokade om till CRJ avgången, inga problem sa SAS och bokade om oss, i början av maj upptäckte vi att nu var det en A319 som skulle utföra flygningen, idag så kan man se att SAS åter har ändrat och nu skall det bli en A320-100/200, hängde du inte med känn ingen oro, det kan bli fler ändringar SAS har ju även A321, 737-800 och ATR, sista ordet är nog inte sagt
Det kommer reserapport på denna flygning.
 
Ibland är det svårt att hänga med i turerna när SAS ändrar flygplans typ
I början av juli skall jag och en BC medlem resa till AMS, resan bokades under en kampanj i februari
Vi bokade en avgång vid 17.00 tiden det var en A320neo som skulle få ära att flyga oss, efter några veckor bestämde SAS att de skulle ändras till en 737-700.

I mars satte SAS en ny avgång med en CRJ-900 kl 15.50, vår avgång 17.10 var fortfarande kvar i tidtabellen men enligt SAS fullbokad därför såg vi 0 i alla bokningsklasser.

I april blev vår avgång 17.10 inställd, ringde SAS bokade om till CRJ avgången, inga problem sa SAS och bokade om oss, i början av maj upptäckte vi att nu var det en A319 som skulle utföra flygningen, idag så kan man se att SAS åter har ändrat och nu skall det bli en A320-100/200, hängde du inte med känn ingen oro, det kan bli fler ändringar SAS har ju även A321, 737-800 och ATR, sista ordet är nog inte sagt
Det kommer reserapport på denna flygning.
Tänk om SAS byter flygplanstyp mitt under flygningen? Det blir en bra rapport på det!
 
Nu flygs den första av SAS fyra A319 hem till CPH igen.
d15dc2bc015e0a7c1561ffd75faba541.jpg


Så nu kan man inte längre säga att en avgång med A319 inte säkert kommer bli av.
 
Last edited:

ilon

Medlem
Nu flygs den första av SAS fyra A319 hem till CPH igen.
d15dc2bc015e0a7c1561ffd75faba541.jpg


Så nu kan man inte längre säga att en avgång med A319 inte säkert kommer bli av.
Det HÄR var goda nyheter!

Jag hade till för en vecka sedan två inbokade avgångar med A319 som jag var rätt säker på inte skulle bli av.
Den 25/5 ändrades så bägge dessa till A320-100/200 istället, och jag undrade lite vad som händer, men här har vi ju sannolikt förklaringen :D
 
Toppen