När släpps award? Vad är det för maskiner?
Jo så är det ju dock. Men jag tror att dom kikat länge och undersökt marknaden även bland företagen. Men som sagt vi får se hur det blir framåt. Var det inte United eller AA som planerade denna sträckan precis innan pandemin? så underlag fanns nog i alla fall sen gör ju Dollar kursen sitt också tyvärr.
Nej jag har aldrig sagt att det är under sommaren som företagen ska fylla planen! Jag säger att vid tidiagre undersökningar i området runt Göteborg så var det stor efterfrågan om en direktlinje till USA och givetvis inte under sommar månaderna.Om man efter sin analys av företagen tror att det är de som kommer fylla flygen under sommarsäsongen så tror jag att man ska byta konsulter.
Det verkar ju inte råda någon brist på folk som vill till New York trots kostnadsläget.
Är Tokyo återstartad?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Jag tvivlar inte på att det finns ett underlag. Delta hade nog haft större förutsättningar att bygga en lönsam linje från GOT med tanke på eventuella förbindelser både till Nord- och Centralamerika. Skyteam är dessutom redan väletablerade på GOT genom KLM, och Flying Blue har tagit mycket resenärer från SAS Eurobonus efter alla vändor och nedskärningar av avgångar GOT-CPH.Hoppas det blir en linje som består. Jag är försiktigt positiv gällande om underlaget finns, men överraskas gärna positivt.
Har en del kunder i New York med omnejd (dit det finns tåg och inrikesflyg, men färre linjer från Europa).
Aldrig flugit någon längre distans i deras A321 så får testa om det är bekvämare än att ta ett byte eller två.
Om inte annat så kan ju detta tillslut avsluta diskussion om Västsverige har underlag för direktflyg till USA. Jag vet att det finns diskussioner om att Breeze vill flyga A220
till/från Europa, men personligen kan jag känna att det tillslut riskerar att bli lite löjligt att bedriva direkttrafik av ren självhävdelse (att Göteborgs-regionen minsann är stort/viktigt nog).