Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Agehall när du drog till PVG mitt i den värsta stormen kände jag mig nästan besviken. Nu tog du ju ditt förnuft tillfånga och rapporterade såväl från flygplanet som från semestern.
Men nu förstår du hur det känns när BC lugnar sig! Tomt!

Hehe, jag åkte ju lite innan det roliga började. Jumbooze åkte ju dock mitt under hela havet stormar. Han fuskade ju lite och hade FlyNet också.

Men som sagt, nu känns det rätt tomt. Man klickar på "Nya inlägg" och möts bara av en tom sida... :(

Och man behöver inte ens ringa KLM och boka sig plats på deras 747 för att komma hem. Det har onekligen varit en spännande semester.

Skönt att det värsta blåst över iaf. Nu kommer jag åtminstone iväg till helgen. Allt ser ju inte guld och gröna skogar ut, men bättre än innan.

Tror att framtida expansion kommer fokuseras på SAS Finland. Där kan de förhandla fram ännu bättre avtal och löner (löneläget är också lägre i Finland, för flygpersonal). Kanske betyder det t.om att nya long-haul går via HEL. Ett rejält hot mot Finnair isf.

Kommer fortsätta boka SAS i framtiden, men kanske passar mig för att boka Businessclass 6mån i förväg. Jag får ju 200% oavsett bolag (nästan) i business, och det finns ju bättre alternativ där. Jag vill gärna se Q1 2013 för SAS innan jag känner mig riktigt trygg igen. Veckopendling inom Europa kommer även fortsättningsvis bokas med SAS i ekonomi :)

Gick alla till jobbet nu eller varför dog hela forumet? Det är ju helt tomt i listan över nya inlägg!

Kanske en viss trötthet gör sig påmind efter helgens anspänning, lite sömn, följd av en arbetsdag. Jag har hunnit flyga en sväng med SAS under dagen och flygvärdinnan kommenterade att jag sov djupt en stund. Nu ska jag avboka morgondagens back-up-bokning med DY och ta en promenad, därefter blir det en tidig kväll och en ny resa i morgon.

Skönt att man kom tillräckligt överrens till slut även om detta inte är slutet på krisen direkt.

Glad för alla som har kvar sina jobb och jag som har mina 5 flighter och EB-poäng i behåll.

Nu får vi hoppas att det görs något riktigt bra av situationen framöver. Dags att boka ytterligare någon flygning tror jag minsann. :)

Toppen