Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Grattis SAS,

Blir spännade att se vad som händer nu, Tar de in O Leary som konsult och tar bort flytvästarna för att spara in på vikten? Vad mer kommer dem dra ner på?

Men lyckas dem få minsta lilla positiva sak ut det här så är väl det kanske bra...

Enligt vg.no så är det bara norska kabinfacket. "– Noen må ta ansvar og være først ute, sier leder Anneli Nyberg til NTB." så en av åtta fack har skrivit på.

"01:30 Hahah. TT skriver:

TT:s reporter på plats utanför SAS-kontoret i Köpenhamn såg en stund innan hur människor omfamnade varandra på ett av våningsplanen. Det är oklart om det hade med det undertecknade avtalet att göra.

Vad skulle det annars handla om?"

Journalister i sitt esse, någon i sas huvudkontor står klockan 01:15 och kramar varandra, bra fråga vad det handlar om......

Last edited:
Wenne87,
Jag hoppas du förstår att den här uppgörelsen faktiskt är så fundamental att man för första gången på årtionden faktiskt kan skapa möjlighet för SAS att faktiskt göra vinster i framtiden samt förhoppningsvis bli av med en ryggsäck i form av pension som gör bolaget illa.
Jag tror på SAS, vi har en vettig VD fantastisk personal och nu ger vi det här ALLT!

Wenne87,
Jag hoppas du förstår att den här uppgörelsen faktiskt är så fundamental att man för första gången på årtionden faktiskt kan skapa möjlighet för SAS att faktiskt göra vinster i framtiden samt förhoppningsvis bli av med en ryggsäck i form av pension som gör bolaget illa.
Jag tror på SAS, vi har en vettig VD fantastisk personal och nu ger vi det här ALLT!

Viking75, sitter du på en konfirmation på att alla åtta fack för flygande har skrivit på?

Har SAS gjort annat än att sålt av för att få in pengar tillfälligt senaste tiden? Det här är som sagt inget nytt problem, varför har man väntat tills nu innan man tar tag i det på riktigt?
och klagar du när SAS ledningen äntligen tar tag i det på riktigt?:confused:

Jag förlitar mig också på BC.se för uppdateringar. Det tar sådan tid att ladda andra sidor här.
Det var tur att partikongress i Kina är över nu. Annars hade du inte kunnat koppla dig mot västerländska webbsidor överhuvudtaget...

Om jorden inte går under 2012/12/12 så vill jag att SAS ska vara kvar! Går jorden under så skit samma, men det kommer nog inte hända! Håller tummarna, båda och foten!

Det verkar som vi inte behöver oroa oss om "End of the world".
NASA - Beyond 2012: Why the World Won't End

Självklart, blir det bra så är ju det trevligt, dock så som dem hållt på de senaste åren har dem MYCKET att bevis för att bli förstahandsalternativ för många, annars håller inte detta länge...

Toppen