Senator
Moderator
Jag har läst att man under vintern kan köpa ”Tastning Pass” som gör att det blir prismässigt förmånligare att besöka vingårdarna då...
Har som sagt bara tiden 23/12- 3/1 att fördela på Las, Sonoma och San Francisco. Om man då tänker att första natten tillbringas på SFO AirPort så innebär det 10 nätter som skall fördelas ut...
Tänker mig 4n i Las (Show, Death Valley och helikopter till Grand Canyon lockar), 3n sedan i Sonoma alt. Healdsburg (osäker på om det räknas till Sonoma) och avsluta med 3n i San Francisco? klarar man sig på det, eller bör jag omfördela 1 dag på något ställe?
Det som jag har att förhålla mig till är att returen är inbokad den 3/1 kl 13 med UA till YYC och därifrån vidare. Hittills inte gått ändra den, vilket innebär att för att inte riskera någonting så är det avslut i San Francisco som gäller.
"The coldest winter I ever spent was a summer in San Francisco" skrev den legendariska Mark Twain. Men det kan vara samma temperatur i juli som i januari
"Less is more" är något jag har lärt mig den hårda vägen. Det finns så himla mycket att se och göra i området. En av mina bästa minnen av alla galna upptåg @sembl och jag har hittat på är när vi bara hängde några nätter på Hilton Santa Cruz/Scotts Valley och gjorde dagsutflykter därifrån. Vi hittade någon liten California State Park nära Menlo Park/Palo Alto innan vi körde den vackra Old Page Mill Road ner till Palo Alto. Eller en enkel lunch i Half Moon Bay. Tiden går väldigt snabbt när man rör på sig hela dagarna.
Jag hade funderat på hur mycket bilkörande/transport/flygande ni vill ha på 10 dagar, och hur mycket ni vill bara suga in atmosfären.