Senaste nytt

San Francisco, Napa ev. Death Valley - jul/nyår 2021

toer00

Medlem
Har varit i San Francisco 2 ggr innan, senast 2015.
Stannade då på ”Fairmont San Francisco”, funderar nu på
”Four Seasons San Francisco”. Någon som har erfarenhet?

Napa och Embassy Suites stannade vi på hinder vårt första besök (1998), enligt vad jag kommer ihåg så ligger hotellet lite off och omysigt, så om någon har stannat över på något lite mer centralt hotell?

Monterey mm kan jag köpa, vi hade en kort övernattning där 2015,
en övernattning bara så han inte bilda mig någon uppfattning över själva staden, vad gör den så pass speciell ?
 

Jonas C

Medlem
Besökte Death Valley i julas från Las Vegas, tog ungefär två timmar att köra, riktigt trevlig biltur. Rekommenderas starkt!

BC252089-F8B9-401A-84D7-F4BB23B9B419.jpeg 20C23891-D8D3-489A-B4CB-BF76B24C31AA.jpeg D94B18CF-C20D-4F76-ACF0-80CC91236C9D.jpeg 43DB0458-468A-432F-80EC-F26A8B7978AE.jpeg
 

toer00

Medlem
Tack för de trevliga bilderna!
Skall ringa SAS och se om de kan boka om SFO-YYC till LAS-YYC.
Då kan jag ta Death Valley som dagsutflykt från LAS inkl en del annat roligt...

Nu är jag dock osäker på om överhuvudtaget kan boka in EBB awards på Air Canada när det är ”operated by Air Canada Rouge”
 

Jonas C

Medlem
Tack för de trevliga bilderna!
Skall ringa SAS och se om de kan boka om SFO-YYC till LAS-YYC.
Då kan jag ta Death Valley som dagsutflykt från LAS inkl en del annat roligt...

Nu är jag dock osäker på om överhuvudtaget kan boka in EBB awards på Air Canada när det är ”operated by Air Canada Rouge”
Air Canada Rouge går att boka som vanligt med EB-poäng.
 

bhen

Medlem
Jag kan rekommendera
Fairmont Sonoma Mission Inn & Spa

Antagligen ganska dyrt över jul men det var bland de bästa hotellupplevelser jag haft i USA. Grym service, lugn stämning, inte överfullt , bassänger++.
 

toer00

Medlem
Vad tror ni om Four Seasons Napa Valley då?
Är Sonoma värt egna nätter eller kan man kombinera det med Napa?

Om jag får till några nätter i Las Vegas, tips på Hotell?
 

palmen

Moderator
Vad tror ni om Four Seasons Napa Valley då?
Är Sonoma värt egna nätter eller kan man kombinera det med Napa?

Om jag får till några nätter i Las Vegas, tips på Hotell?
Mina vänner i området säger att man ska skippa Napa och bara fokusera på Sonoma County. Napa är ju turistigt och Sonoma County mer local. Det är ju inte långt emellan så du kan gott kombinera om du vill. Börja uppe i Santa Rosa, Healdsburg, Calistoga mfl ställen, jobbade dig sedan nedåt på väg 12 eller 128 beroende på rutt. Finns massa vingårdar runt Santa Rosa och längs med 12an är det massor av vingårdar. Lite tråkigt om man ska köra dock.
 

toer00

Medlem
Mina vänner i området säger att man ska skippa Napa och bara fokusera på Sonoma County. Napa är ju turistigt och Sonoma County mer local. Det är ju inte långt emellan så du kan gott kombinera om du vill. Börja uppe i Santa Rosa, Healdsburg, Calistoga mfl ställen, jobbade dig sedan nedåt på väg 12 eller 128 beroende på rutt. Finns massa vingårdar runt Santa Rosa och längs med 12an är det massor av vingårdar. Lite tråkigt om man ska köra dock.

Frugan får köra...
 
Toppen