Åk morgonen efter, inte värt risken att missa planet dagar före jul. Skiter det sig kan det göra det rejält. Det räcker med 1-2h försening och otur i immigration så är du igenom 4-5h efter utsatt ankomsttid. Vad ska ni göra i Vegas första natten som gör det så viktigt att komma dit direkt?3 timmar SFO på separat biljett. Kanske bättre med 1 timme till då...17:45 resp 18:39 finns det UA flighter, SFO-LAS.
(Kärvt med awards på UA inrikes)
Precis som @Senator säger är 3h för inkommande från Europa extremt riskabelt. Immigration i San Francisco kan om du har otur lätt ta över 2h, har du tur tar det 5 minuter (alla flighter från Asien kommer typ innan SAS). Att sedan hämta väskor och bege sig till domestic och checka in samt hinna med ett flyg där ifrån är som gjort för att det ska skita sig.
Jag skulle "aldrig" ta ett flyg vidare samma dag på separata biljetter om jag inte var beredd på och helt ok med att missa flyget med allt vad det innebär. Finns risk att många vill flyga precis innan jul också så flighterna kan vara väldigt fulla vilket gör det än mer problematiskt. Jag skulle hellre ta första flight morgonen efter och bo i närheten av SFO första natten, man är ändå rätt väck efter 9h tidsskillnad och orkar inte med direkt mycket oavsett.
3 timmar SFO på separat biljett. Kanske bättre med 1 timme till då...17:45 resp 18:39 finns det UA flighter, SFO-LAS.
Åk morgonen efter, inte värt risken att missa planet dagar före jul. Skiter det sig kan det göra det rejält. Det räcker med 1-2h försening och otur i immigration så är du igenom 4-5h efter utsatt ankomsttid. Vad ska ni göra i Vegas första natten som gör det så viktigt att komma dit direkt?
Finns ju ett som går 2020 också tex om du vill åka vidare samma dag.3 timmar SFO på separat biljett. Kanske bättre med 1 timme till då...17:45 resp 18:39 finns det UA flighter, SFO-LAS.
sen hyrde vi en bil och körde uppåt. Håller med alla att Sonoma är värre än Napa men guldkornen vi såg var Anderson Valley. Där uppe ligger Roederer Estate som gör riktigt bra bubbel som faktiskt är värt att ta med hem. Toulouse viner är också bra och när vi var där fick vi ”tokens” för drinkar på Maccullum house där vi också fick rum och bodde två nätter med grym frukost. Mendocino som ligger längst med Route 1 och är en riktig pärla - såg vild chinchilla och det finns gott om vandringsleder för att njuta av red Woods.
Har en vinväska som rymmer 12 flaskor...Detta ska såklart vara "Sonoma är bättre än Napa". Räkna med att varje vingårds besök kostar ca 10-30 USD i "Tasting fee" - men att denna tas bort om man köper en flaska - kan vara värt det ibland.
Healdsburg är definitivt Sonoma County, sök på det i Google maps så ser du vilket område det omfattar.Tänker mig 4n i Las (Show, Death Valley och helikopter till Grand Canyon lockar), 3n sedan i Sonoma alt. Healdsburg (osäker på om det räknas till Sonoma) och avsluta med 3n i San Francisco? klarar man sig på det, eller bör jag omfördela 1 dag på något ställe?