Senaste nytt

Söker: Eurobonusresa till Peru & Ecuador i okt/nov

Jag skulle föreslå att du ringer Tallinn på Måndag och frågar vad de kan se är tillgängligt för Eurobonus till Sydamerika vid den tiden du vill åka. Ingen annan än de ser exakt vad som kan bokas.

oki, men det är irriterande att jag kommer till Rio men inte sista biten... :(

Enl. LifeMiles finns det platser den 25 okt. till Rio

LH 500: FRA 22:15 - GIG 04:55

År det kört med en mellanladdning för att ta sig Lima, problemet är som sagt den enda direkt flighten har bara 50 min i transfer.

• Gilla
Reactions: Gus
oki, men det är irriterande att jag kommer till Rio men inte sista biten... :(

Enl. LifeMiles finns det platser den 25 okt. till Rio

LH 500: FRA 22:15 - GIG 04:55

År det kört med en mellanladdning för att ta sig Lima, problemet är som sagt den enda direkt flighten har bara 50 min i transfer.
SAS regler just nu är max 1 mellanlandning i den zon du ska till. Du kan alltid ringa och prova att boka, kan trots allt hända att de släpper igenom det även om chanserna är små.

SAS regler just nu är max 1 mellanlandning i den zon du ska till. Du kan alltid ringa och prova att boka, kan trots allt hända att de släpper igenom det även om chanserna är små.
Ska ringa o kolla, saken är den att detta är den enda direkt flighten enl. google flights mellan Rio o Lima. Tyvärr är de med mellanladdning inga höjdare.

Jag ska kolla igenom alla alt. en gång för första klass till USA och Sydamerikan från Frankfurt med avresa 25 okt +/- 3 dagar

Edit:
Sold out
Boston
Chicago ORD
Houston IAH
Los Angeles LAX
Miami MIA
Newark EWR
San Francisco SFO
Washington IAD
Buenos Aires EZE
Sao Paulo GRU

1 plats i F och 2 i Business
New York JFK den 25 okt dock från München

2 platser eller fler i F
Rio de Janeiro GIG alla dagar utom den 26 okt (1 plats)
Bogota (fr o m 2018-OCT-28) den 28 okt vilket medför ett pressat schema

Last edited:
Detta verkar vara det bästa alt. att kolla upp med SAS

Utresa den 25 okt. med 2 stop i Sydamerika pga. av för kort transfer i Rio - Håll tummarna :)
ARN-FRA-GIG-BOG-LIM
LH 807 ARN 16:35 - FRA 18:40 (2-3h på FCT)
LH 500 FRA 22:15 - GIG 04:55 (Boeing 747-8I)
AV 260 GIG 07:50 - BOG 12:23
AV 143 BOG 15:30 - LIM 18:35

Hemresa den 14 november
UIO-BOG-FRA
AV 8376 UIO 17:50 - BOG 19:30
LH 543 BOG 21:05 - FRA 14:15 (A340-600)
LH 804 FRA 15:50 - ARN 18:00

Last edited:
Ska även kolla detta alt. med övernattning i Bogota istället för Lima, då vår plan är att stanna i Lima några dagar efter Machu Picchu o Nazca innan vi drar vidare till Quito & Galapagos.

Alt. avslutning på utresan
ARN-FRA-GIG-BOG-CUZ
AV 260 GIG 07:50 - BOG 12:23
AV 145 BOG 07:44 - CUZ 11:12

Du får nog vara inställd på att det kan bli nej och att du får nöja dig med en open Jaw t ex

Arlanda-Frankfurt-Rio-Bogota
Quito-Bogota-Frankfurt-Arlanda

Möjligen kan de hitta någon First via US men då är risken stor att det blir något långt ben i ekonomi US-Centralamerika.

• Gilla
Instämmer med @Canadien, jag har haft samma frågeställning till två olika handläggare i Tallinn och ingen har godkänt mer än ett stopp i Sydamerika. Detta var förra veckan.

• Gilla
Möjligen kan de hitta någon First via US men då är risken stor att det blir något långt ben i ekonomi US-Centralamerika.
Tyvärr, se ovan kollade igenom samtliga US alt.

Såg först nu att det hade gått o ringt 018 numret idag.... Men jag ringde EB Sas o den killen tyckte det lät rimligt att göra ett undantag då det inte är möjligt med direkt flighten till Lima från Rio och övernattning i Rio medför att man går över 24h gränsen. Gör ett försök att ringa imorgon :)

• Gilla
Såg först nu att det hade gått o ringt 018 numret idag....
Var såg du det? Tallinn har stängt på helgerna.

Men jag ringde EuroBonus Sas o den killen tyckte det lät rimligt att göra ett undantag då det inte är möjligt med direkt flighten till Lima från Rio och övernattning i Rio medför att man går över 24h gränsen. Gör ett försök att ringa imorgon :)
Jag förstår inte - om du inte litar på vad vi säger här, varför frågar du då ens?

SAS vanliga kundtjänst har ingen som helst koll på vad som gäller när du ringer Tallinn. Det är flera som vittnat om att vanliga EB-kundtjänsten godkänt saker som inte Tallinn godkänner.

Toppen