Senaste nytt

Söker: Eurobonusresa till Peru & Ecuador i okt/nov

Har du läst den nya guiden om hur man söker LH F med LifeMiles..? Och isåfall, vad är oklart i guiden?

Har du läst den nya guiden om hur man söker LH F med LifeMiles..? Och isåfall, vad är oklart i guiden?
Det är den jag använder men får inga träffar alls på FRA - EZE, LifeMiles föreslår bara rutter via GIG, jag kan hitta flights via Lufthansa egen sida men vet inte om det finns möjlighet att boka Awards resa. Mycket tacksam för hjälp hur vi ska ta oss till Lima via Frankfurt :)

Här kan du se vilka rutter inom Star Alliance till syd/central/nordamerika som har förstaklasskabin http://www.businessclass.se/forum/t...yglinjer-med-first-class-kabin-utrikes.32505/. Testa att söka segment-för-segment och håll tummarna för att married segments inte spökar för dig när det är dags att boka. Travel Technology for Dummies: What is a 'married segment'?
Det är den listan jag använder. Jag är mer än tacksam för hjälp från er proffs, via Bogota dem 28 verkar funka men det blir för tajt med tid. Jag är novis på att söka men gör så gott jag kan.

Hoppas jag använder denna tråd på rätt sätt, dvs frågar efter hjälp innan jag ringer o bokar :)

...via Bogota dem 28 verkar funka men det blir för tajt med tid...
Om tiden mellan flygen är mindre än Minimum Connection Time för den aktuella flygplatsen så kommer Tallinn mycket riktigt inte att kunna boka din tänkta itinerary. Förslagsvis försöker du då hitta ett senare flyg istället, men det får inte vara mer än 23 timmar och 59 minuter (eller 24 timmar och 0 minuter, jag kan aldrig minnas vilket som gäller) mellan flygen.

• Gilla
Reactions: Gus
Om tiden mellan flygen är mindre än Minimum Connection Time för den aktuella flygplatsen så kommer Tallinn mycket riktigt inte att kunna boka din tänkta itinerary.
Problemet med Bogota är inte Transfer tiden utan att LH startar med sina Första klass flygningar den 28/10 och då blir det för lite tid i Peru Machu Picchu, nazca lines m.m. vi behöver vara i Lima runt den 25-26 oktober för att det inte ska blir stressigt innan vi startar live-aboard dykningen runt Galapagos.

Kort transfer gällde rutt via Rio

Rutt via Buenos Aires har jag problem att se om det finns Award resor

=> Vi letar en resa, gärna Första class runt den 25-26/10 till Lima, mycket tacksam för hjälp :)

• Gilla
Reactions: Gus
Och där verkar du ju själv redan ha konstaterat att det inte finns platser enl Lifemiles. Det enda du kan göra är att ringa Tallin och hoppas att Eurobonus ser platser som inte Lifemiles ser. Ger det runt 20% chans att lyckas.

Det är den jag använder men får inga träffar alls på FRA - EZE, LifeMiles föreslår bara rutter via GIG, jag kan hitta flights via Lufthansa egen sida men vet inte om det finns möjlighet att boka Awards resa.
Svaret på denna frågan är att bara för att Lufthansa säljer biljetter till en viss avgång så innebär det absolut inte att det finns biljetter på samma flyg som går att boka för Eurobonuspoäng. Inte ens om Lufthansa erbjuder bonusbiljetter via sitt eget Frequent Flyer Program, Miles & More, på en viss avgång finns det någon garanti att det finns bokningsbara biljetter för Eurobonus på samma flyg.

Det finns flera recensioner om rutten FRA - EZE men det kanske inte finns lediga plats i oktober, jag är novis på dessa söksidor så jag kan inte uttala mig om det.

Tacksam för kreativa förslag på alt. rutter till Lima.

Transfertiden via Rio är som sagt för kort (50 min) men den enda direkt flighten jag kan hitta är den som går 5:45 med en transfer på 50min, stannar vi på hotell så blir upphållet mer än 24h så det funkar inte heller :(

Toppen