Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Horea Rusu

Ny medlem
Tidigare har Checkmytrip funkat för att hitta Turkish PNR/ticket nummer men efter uppdateringen av appen, så verkar det svårt att ta fram. Någon som vet hur man tar fram Turkish PNR/ticket nummer?
 

Kii

Medlem
Märkligt, jag har en bonusbokning där jag seatat om mig. På Turkish app och på SAS-appen har jag två stolar, men på SAS classic har jag två andra. Varför är det så?
 

Mr Basic

Medlem
Tidigare har Checkmytrip funkat för att hitta Turkish PNR/ticket nummer men efter uppdateringen av appen, så verkar det svårt att ta fram. Någon som vet hur man tar fram Turkish PNR/ticket nummer?
Bara använda sas classic med sas pnr vid bokning med EuroBonus
Funkar inte @jerixon tips med SAS Classic kan du ringa/chatta med SAS och få ”det andra bolagets PNR”. Gjorde motsvarande med Ethiopian för 2v sedan.
 

MLG55

Medlem
Någon som har kommit på en lösning för att boka platser och få fram PNR för både TK &.ET
Ska hjälpa en vän att boka säten...men det gick inte med Classic och check my trip, får bara SAS bokningskod där numera.
I värsta fall får han ringa in och reservera platserna.
 
Någon som har kommit på en lösning för att boka platser och få fram PNR för både TK &.ET
Ska hjälpa en vän att boka säten...men det gick inte med Classic och check my trip, får bara SAS bokningskod där numera.
I värsta fall får han ringa in och reservera platserna.
Jag bokade nyligen platser på classic.sas.se och det fungerade bra. Du kan även ringa in till SAS och be dom ta fram TK PNR för att sedan använda på TK's sida.

Kan även fungera om du använder ditt e-biljettnummer på TK's sida.
 

AMF

Medlem
Jag bokade nyligen platser på classic.sas.se och det fungerade bra. Du kan även ringa in till SAS och be dom ta fram TK PNR för att sedan använda på TK's sida.

Kan även fungera om du använder ditt e-biljettnummer på TK's sida.
Det där funkade inte för mig senast, alltså varken på SAS Classic (finns ej val), TKs hemsida med deras PNR (får felmeddelande om att biljetten är köpt i annan "sales channel") eller e-biljettnummer. Däremot funkade det via TKs app när jag skrev in e-biljettnummer. Behövde lägga till varje resenär för sig men sen gick det. Nu syns platserna i TKs app och på SAS classic, på vanliga SAS finns "ingen platsinformation".
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Fredah

Medlem
Jag bokade precis platser för flygningar:
CPH-IST-CUN (TK)
CUN-LIS-CPH (TP)
via classic.sas.se och det verkar fungera även om seatmap är högst oklart.

Kanske något OT men jag fick upp detta och undrar bara om det brukar se ut så eller om jag behöver vara orolig?
Det syns inget efter jag har valt plats eller i SAS-appen.
1685044749098.png
 

Jonas C

Medlem
Jag bokade precis platser för flygningar:
CPH-IST-CUN (TK)
CUN-LIS-CPH (TP)
via classic.sas.se och det verkar fungera även om seatmap är högst oklart.

Kanske något OT men jag fick upp detta och undrar bara om det brukar se ut så eller om jag behöver vara orolig?
Det syns inget efter jag har valt plats eller i SAS-appen.
Visa bifogad bild 142593
Bokade du flygningarna online eller över telefon?
 
Toppen