Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

aikelo skrev:Ser nu att även min bokning har också samma fel. Har även röda fält.Kollade bokningen hos Lufthansa och där står det även: "Some services are not confirmed". Och under det hos Lufthansa så står det även 1 warning, your flight has been disrupted.(Allting ser bra ut hos SAS hemsida och app.)Får bli ett samtal till SAS imorgon.EDIT: Ser nu att hos Turkish så syns inte min Lufthansa flight GOT-FRA.Skickat från min SM-G991B via TapatalkKlicka för att utvidga...
Även jag pratade precis med SAS och de kunde inte se något konstigt med bokningen. Bara att avvakta och se, var rådet jag fick.



EDIT: Såg nu att mitt flyg LH811 GOT-FRA inte kommer upp när man försöker boka i den vanliga bokningen. Men konstigt nog dyker flighten upp i Star Alliance bokningen?

Är det ett tecken på att den kommer ställas in? Just nu går LH811 dagligen.



Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 
Mr Basic skrev:Nu har du gjort vad som rimligen kan begäras av dig. Smart med chat så du har ”på print”.Klicka för att utvidga...
Precis! Inte för att den chatloggen kommer hjälpa när man står på Arlanda men ändå skönt att allt verkar ok med bokningen.

Är förmodligen så att TK tappat kopplingen till mina 117 eticket nummer eller så.

Hoppas allt funkar i alla fall.
 
kneckenbauer skrev:Precis! Inte för att den chatloggen kommer hjälpa när man står på Arlanda men ändå skönt att allt verkar ok med bokningen.Är förmodligen så att TK tappat kopplingen till mina 117 eticket nummer eller så.Hoppas allt funkar i alla fall.Klicka för att utvidga...


Jag hade samma sak på min nyss avslutade resa.



Kollade någon månad innan då jag hade en bevakning på sittplatser som blev lediga, fick samma fel och sista benet på hemresan var rödmarkerat hos Turkish, det var VIE-ARN med Austrian. Allt såg bra ut hos SAS och Austrian/Lufthansa men ringde SAS för att vara "säker", de sa också att allt var i sin ordning.



Det här var en bokning som jag ändrat en gång (lagt till hemresa) och sen har den haft oändligt många 5-15min ändringar sen November förra året.



En vecka innan resans start så rasslade det till i inkorgen och jag fick mail från SAS med nya biljetter/biljettnummer för alla och efter det försvann även "felet" i Turkish app
 
Hej,



Har bokat en award i mars. 5 segment, 4 Turkish och 1 Lufthansa (sista korta benet Frankfurt - Arlanda)

Har följt guiden ovan och loggat in på Turkish för att välja sittplatser och sedan loggat in på Lufthansa för att välja sittplatser på Lufthansa-segmentet.



Då upptäcker jag att platserna jag valt på Turkish bara syns på 2 av 4 segment i Lufthansa-vyn. Om jag på Lufthansa går in på de segment som inte syns så står det att jag inte valt några platser, men platserna jag valt via Turkish är blockade.



Blir lite konfunderad. Men antar att om platserna syns korrekt på Turkish så bör det vara lugnt!?

Finns det någon tredje part jag kan kontrollera sittplatserna hos?



Ska också välja specialkost. Noterar dock att det finns olika vegetariska alternativ på Turkish vs. Lufthansa. Fler alternativ på Lufthansa. Men tolkar att det är Turkish jag för lita på och utgå ifrån!?
 
PellePersson skrev:Hej,Har bokat en award i mars. 5 segment, 4 Turkish och 1 Lufthansa (sista korta benet Frankfurt - Arlanda)Har följt guiden ovan och loggat in på Turkish för att välja sittplatser och sedan loggat in på Lufthansa för att välja sittplatser på Lufthansa-segmentet.Då upptäcker jag att platserna jag valt på Turkish bara syns på 2 av 4 segment i Lufthansa-vyn. Om jag på Lufthansa går in på de segment som inte syns så står det att jag inte valt några platser, men platserna jag valt via Turkish är blockade.Blir lite konfunderad. Men antar att om platserna syns korrekt på Turkish så bör det vara lugnt!?Finns det någon tredje part jag kan kontrollera sittplatserna hos?Ska också välja specialkost. Noterar dock att det finns olika vegetariska alternativ på Turkish vs. Lufthansa. Fler alternativ på Lufthansa. Men tolkar att det är Turkish jag för lita på och utgå ifrån!?Klicka för att utvidga...


Specialkost bokar du med fördel hos bolaget som flyger planet så med Turkish de segmenten du flyger Turkish och Lufthansa för det sista benet hem. Funkar det inte att välja mat i Turkish app så går det att ringa direkt till Turkish så fixar de åt dig.
 
Har inte fått några nya bokningesnummer på vår resa som går på Torsdag men däremto fick jag mailet från turkish nu att man kan boka maten i business.

Följde längen och knappade in TK PNR och då kommer jag till följande meddelande.

Förifyllt är mitt SAS eTicket nummer som börjar på 117-...

Turkish vill ha biljettnummer som börjar på 235. någon som vet hur man får tag på dom?
 
kneckenbauer skrev:Har inte fått några nya bokningesnummer på vår resa som går på Torsdag men däremto fick jag mailet från turkish nu att man kan boka maten i business.Följde längen och knappade in TK PNR och då kommer jag till följande meddelande.Förifyllt är mitt SAS eTicket nummer som börjar på 117-...Turkish vill ha biljettnummer som börjar på 235. någon som vet hur man får tag på dom?Klicka för att utvidga...
Rapportera vidare hur det går. Jag har typ samma problem och ska åka den 4 jan. Fel hos Turkish och LH. Men sas säger att allt ser bra ut. Åker hem via Aten och Aegan säger som SAS att allt ser rätt ut.



Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 
aikelo skrev:Rapportera vidare hur det går. Jag har typ samma problem och ska åka den 4 jan. Fel hos Turkish och LH. Men sas säger att allt ser bra ut. Åker hem via Aten och Aegan säger som SAS att allt ser rätt ut.Skickat från min SM-G991B via TapatalkKlicka för att utvidga...
Yes,

Jag har kollat med SAS, kollat flygen senaste dagarna på flightaware och inga inställda flighter, kollat seating på expert flyer och våra platser är "occupied".

Känns som man gjort vad man kunnat.

Hade jag inte vetat hur man får tag på Turkish PNR så hade jag ju aldrig ens sett de kryptiska meddelandena i deras app.
 
Jag försöker välja sittplatser nu, får följande This reservation cannot be viewed due to the sales channel in which it was formed. Ska jag ringa direkt Turkish ?



Edit : lyckades boka seats genom swiss bokning sidan
 
Tidigare har Checkmytrip funkat för att hitta Turkish PNR/ticket nummer men efter uppdateringen av appen, så verkar det svårt att ta fram. Någon som vet hur man tar fram Turkish PNR/ticket nummer?
 
Märkligt, jag har en bonusbokning där jag seatat om mig. På Turkish app och på SAS-appen har jag två stolar, men på SAS classic har jag två andra. Varför är det så?
 
Horea Rusu skrev:Tidigare har Checkmytrip funkat för att hitta Turkish PNR/ticket nummer men efter uppdateringen av appen, så verkar det svårt att ta fram. Någon som vet hur man tar fram Turkish PNR/ticket nummer?Klicka för att utvidga...


jerixon skrev:Bara använda sas classic med sas pnr vid bokning med EuroBonusKlicka för att utvidga...
Funkar inte @jerixon tips med SAS Classic kan du ringa/chatta med SAS och få ”det andra bolagets PNR”. Gjorde motsvarande med Ethiopian för 2v sedan.
 
Någon som har kommit på en lösning för att boka platser och få fram PNR för både TK &.ET

Ska hjälpa en vän att boka säten...men det gick inte med Classic och check my trip, får bara SAS bokningskod där numera.

I värsta fall får han ringa in och reservera platserna.
 
MLG55 skrev:Någon som har kommit på en lösning för att boka platser och få fram PNR för både TK &.ETSka hjälpa en vän att boka säten...men det gick inte med Classic och check my trip, får bara SAS bokningskod där numera.I värsta fall får han ringa in och reservera platserna.Klicka för att utvidga...
Jag bokade nyligen platser på classic.sas.se och det fungerade bra. Du kan även ringa in till SAS och be dom ta fram TK PNR för att sedan använda på TK's sida.



Kan även fungera om du använder ditt e-biljettnummer på TK's sida.
 
BonusFrogman skrev:Jag bokade nyligen platser på classic.sas.se och det fungerade bra. Du kan även ringa in till SAS och be dom ta fram TK PNR för att sedan använda på TK's sida.Kan även fungera om du använder ditt e-biljettnummer på TK's sida.Klicka för att utvidga...
Det där funkade inte för mig senast, alltså varken på SAS Classic (finns ej val), TKs hemsida med deras PNR (får felmeddelande om att biljetten är köpt i annan "sales channel") eller e-biljettnummer. Däremot funkade det via TKs app när jag skrev in e-biljettnummer. Behövde lägga till varje resenär för sig men sen gick det. Nu syns platserna i TKs app och på SAS classic, på vanliga SAS finns "ingen platsinformation".
 
Jag bokade precis platser för flygningar:

CPH-IST-CUN (TK)

CUN-LIS-CPH (TP)

via classic.sas.se och det verkar fungera även om seatmap är högst oklart.



Kanske något OT men jag fick upp detta och undrar bara om det brukar se ut så eller om jag behöver vara orolig?

Det syns inget efter jag har valt plats eller i SAS-appen.



1685044749098-png.142593
 
Fredah skrev:Jag bokade precis platser för flygningar:CPH-IST-CUN (TK)CUN-LIS-CPH (TP)via classic.sas.se och det verkar fungera även om seatmap är högst oklart.Kanske något OT men jag fick upp detta och undrar bara om det brukar se ut så eller om jag behöver vara orolig?Det syns inget efter jag har valt plats eller i SAS-appen.Visa bifogad bild 142593Klicka för att utvidga...
Bokade du flygningarna online eller över telefon?
 
Back
Top