lillemannen
Medlem
BC som bäst. Hittade denna tråden att välja säten på Turkish airline. Har nu bokat säten för resa i september på 4 legs med Turkish airline.
Last edited:
Har loggat in i TK-appen och lagt in mina flighter tidigare och kunnat boka sittplatser.
Fick en klassisk tidtabelländring och mail från såväl TK som SAS där det enligt TK ska bekräftas den nya avgången. Dock kan jag inte längre logga in! Ska ange biljettnummer som börjar på 235 och vara 13 siffror. Mitt biljettnummer från SAS börjar med 117-och därefter se sedavanliga 10 siffrorna och sedan - och två siffror till.
Tips på hur jag kommer vidare? Får bara samma biljettnummer av SAS via chatten som jag redan har.
Tack, efter mycket testande fram och tillbaka så gjorde jag precis detta och fick upp bokningen! Tack för ditt tips!Du ska använda biljett nummer som du får av SAS.
Men ersätta de 2 sista siffrorna med de 2 extra du har efter -.
Det är Turkish biljett nummer!
Har man alltid två `extrasiffror ? Jag kan bara se 117-0123456789. Inget mer. Hur jag än provar logga in på Turkish lyckas jag inte.Du ska använda biljett nummer som du får av SAS.
Men ersätta de 2 sista siffrorna med de 2 extra du har efter -.
Det är Turkish biljett nummer!
Har man alltid två `extrasiffror ? Jag kan bara se 117-0123456789. Inget mer. Hur jag än provar logga in på Turkish lyckas jag inte.
prova med appen istället, jag har aldrig lyckats seata via hemsidan, men med appen går det bra att använda 117- biljettnumret.Nu har jag ett nytt PNR som SAS chat gav mig. Kommer ett steg vidare, men TK’s hemsida säger nu att biljettnummret är fel. Skall tydligen börja med 235-. Detta var inte enkelt ….