Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Turkish placerade om oss, helt utan att informera mig, så att vi inte satt bredvid varandra.

Jag tvingades ladda ner en ny version när jag öppnade Turkish-appen, och det funkade inte att öppna bokningen sen.

Jag har även sträckor med Thai i bokningen och öppnade bokningen där och jag blev mist sagt förvånad när det gick att välja sittplatser på Turkish-flyg!

Har en Award bokning med TK och fått TK pnr men kommer trots detta inte åt den hos TK varken på Webb eller i appen, resan inom 90 dagar. Vad bör man testa med?

Har en Award bokning med TK och fått TK pnr men kommer trots detta inte åt den hos TK varken på Webb eller i appen, resan inom 90 dagar. Vad bör man testa med?

Du behöver även TK biljettnummer och TKs app, inte webbsidan.
Läs från inlägg nedan så att du förstår hur det funkar ;)

Har loggat in i TK-appen och lagt in mina flighter tidigare och kunnat boka sittplatser.

Fick en klassisk tidtabelländring och mail från såväl TK som SAS där det enligt TK ska bekräftas den nya avgången. Dock kan jag inte längre logga in! Ska ange biljettnummer som börjar på 235 och vara 13 siffror. Mitt biljettnummer från SAS börjar med 117-och därefter se sedavanliga 10 siffrorna och sedan - och två siffror till.

Tips på hur jag kommer vidare? Får bara samma biljettnummer av SAS via chatten som jag redan har.

SAS kundtjänst kunde välja plats åt mig sist jag ringde in.

Jag hade försökt själv utan att lyckas trots att jag fått Turkish PNR, provade både via webb och app.

Är det någon som vet hur man bokar sittplatser på en bonusresa med Turkish nuförtiden (bokad innan bytet till Skyteam)? Jag har fått Turkish PNR av SAS chatt och tillsammans med SAS e-ticket number (117) kommer jag vidare i både appen på Turkish hemsida. Men appen svarar "Not selectable" och hemsidan svarar "There is no suitable selection for the flight." när jag ska välja säte.

Toppen