Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Lyckades du lösa detta?=

Har precis samma i appen. på SAS ser bokning etc helt OK ut, men kommer ej åt den i appen pga samma disrupted etc som du.
Såhär blev det för mig.

Med andra ord kan du vara trygg att biljetten är giltig. Vill du ändra sittplats får du ringa till Turkish kundservice. Till mig sa de att biljetten inte är giltig eftersom SAS inte godkänt tidtabellsändringen men Turkishsagenten kunde likväl ändra sittplats åt mig.

Såhär blev det för mig.

Med andra ord kan du vara trygg att biljetten är giltig. Vill du ändra sittplats får du ringa till Turkish kundservice. Till mig sa de att biljetten inte är giltig eftersom SAS inte godkänt tidtabellsändringen men Turkishsagenten kunde likväl ändra sittplats åt mig.

Aight!

Bokade TK till Cancun idag. Det är ju sedan gammalt att man inte kan boka via SAS, så jag försökte via Miles&Smiles-appen - det gick ej. Samtliga säten var blockerade. Ringer TK, som mumlar något om att de får kolla upp/passa till något service center men ber mig ringa upp inom ett par timmar. Ringde upp, ny person svarar och i princip idiotförklarar mig att det inte går - "du får väl vara på flygplatsen tidigt".

Är det jag som är korkad eller är det något lurt här?

Bokade TK till Cancun idag. Det är ju sedan gammalt att man inte kan boka via SAS, så jag försökte via Miles&Smiles-appen - det gick ej. Samtliga säten var blockerade. Ringer TK, som mumlar något om att de får kolla upp/passa till något service center men ber mig ringa upp inom ett par timmar. Ringde upp, ny person svarar och i princip idiotförklarar mig att det inte går - "du får väl vara på flygplatsen tidigt".

Att boka säten menar du? Har du bett SAS om ditt PNR för Turkish och sen använt det för att lägga till Miles&Smiles?

Låter som sedvanligt, undermåligt beteende från Turkish. It's not a bug, it's a feature - när det gäller dem och denna kundservice..

Antar att du prövat att få loss e-bilejtt nummret och kört det i Turkish-appen?

Låter som sedvanligt, undermåligt beteende från Turkish. It's not a bug, it's a feature - när det gäller dem och denna kundservice..

Antar att du prövat att få loss e-bilejtt nummret och kört det i Turkish-appen?

Biljettnumret finns från SAS: 117 - 24968***** ... Detta nummer fungerade i appen och kom fram till seat booking men då var som sagt samtliga platser obokningsbara. Tänkte försöka nu igen men kan inte ens klicka på "manage booking" - så står det "Unable to process your transaction".

Ska försöka ringa idag igen även om det 99% inte kommer leda någonvart.

Uppdatering:

Ringde TK, dom behövde PNR-numret vilket jag ej hittade, så jag ringde SAS för att få numrena, men då undrade kundtjänstmannen "Varför? Jag kan ju boka dem åt dig. [...] Tricket är att boka stol för stol! Många som gör fel.". Då var det fixat, tyvärr var Basinett-platserna redan tagna men stolar har vi nu åtminstone.

Uppdatering:

Ringde TK, dom behövde PNR-numret vilket jag ej hittade, så jag ringde SAS för att få numrena, men då undrade kundtjänstmannen "Varför? Jag kan ju boka dem åt dig. [...] Tricket är att boka stol för stol! Många som gör fel.". Då var det fixat, tyvärr var Basinett-platserna redan tagna men stolar har vi nu åtminstone.

Intressant info! Detta korrelaterar med hur man faktiskt reserverar stol i Turkish appen också. Varje individuellt e-biljettnumemr för sig (och lite säreget hur numret ska skrivas in).

Uppdatering:

Jag fick ut PNR när jag ringde SAS för att boka platser på TK. Ingen sa något då om att dom kunde boka platserna åt oss. Bra om det funkar nu

Toppen