Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fel tråd?
Om du förväntar dig nya långlinjer från Linköping, är jag rädd att du blir besviken... ;)

Well, Stavanger är ju inte avsevärt mycket större än Linköping och räknar man regionen så är nog Linköping större... Visserligen ingen oljeindustri, men mycket teknikindustri i området. Varför inte ha en LPI-SFO?
 
Well, Stavanger är ju inte avsevärt mycket större än Linköping och räknar man regionen så är nog Linköping större... Visserligen ingen oljeindustri, men mycket teknikindustri i området. Varför inte ha en LPI-SFO?
För kort startbana på LPI för det om de ska flyga A330/340 ;)
 
Om man får drömma fritt, Köpenhamn-Mumbai sju dagar i veckan hade varit mumma!
Gärna avgång ca kl 11 från Köpenhamn och avgång ca kl 01 från Mumbai.
Med nya kabinen så skulle det kunna få mig att överväga SAS igen.
 
Well, Stavanger är ju inte avsevärt mycket större än Linköping och räknar man regionen så är nog Linköping större... Visserligen ingen oljeindustri, men mycket teknikindustri i området. Varför inte ha en LPI-SFO?

Eller vad sägs om LPI-GRU?
Är det inte Brasilien som gäller för Linköpingsborna..?

De får väl passa på att bygga den nya flygplatsen som det pratats om också då. :)
Norsholms internationell airport? :) Ser vi den före eller efter att Berlin har fått ny flygplats..?
 
Well, Stavanger är ju inte avsevärt mycket större än Linköping och räknar man regionen så är nog Linköping större... Visserligen ingen oljeindustri, men mycket teknikindustri i området. Varför inte ha en LPI-SFO?

Nej Agehall, inte mer från Linköping. Dom har redan snott det bästa från Norrköping. Som @palmen skrev så klarar dom i alla fall inte större flygplan med sin bana. Norrköping flyger faktiskt charter med A330 några gånger per år, dock inte fullastade. Men vi tar gärna SFO linjen från Norrköping om det blir aktuellt. Tyvärr kan vi inte ta den från Finspång då vi bara har gräsbana.
 
Nej Agehall, inte mer från Linköping. Dom har redan snott det bästa från Norrköping. Som @palmen skrev så klarar dom i alla fall inte större flygplan med sin bana. Norrköping flyger faktiskt charter med A330 några gånger per år, dock inte fullastade. Men vi tar gärna SFO linjen från Norrköping om det blir aktuellt. Tyvärr kan vi inte ta den från Finspång då vi bara har gräsbana.

A330 från gräsbana skulle locka entusiaster från när och fjärran, så slå till!
 
Nu går det spekulationer på forumet airliners.net om att SAS eventuellt börjar flyga på MIA!

South Florida Aviation Thread - Part 6 — Civil Aviation Forum | Airliners.net

Ja varför inte Miami? Austrian ger ju upp Dubai och satsar på Miami i stället så det verkar vara 'inne' att flyga dit ;)

Nu verkar det som om flygplatsen fått i ordning på den smått kaotiska immigrationsprocessen så det kan det vara ett alternativ, men som det var tidigare skulle jag undvika att flyga via Miami in i det längsta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen