Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om det är ekonomiskt för SAS att öppna Norden (oavsett varifrån)-Miami.
Miami är inte Star Alliance hubb och det finns inte så mycket industri förutom turistnärling.

Möjligen ett par gånger i veckan i samarbete med charterbolag, men det är svårt att tro att det finns tillräckligt underlag av affärsresenär till/från Miami.


Inte ont om dem som tror "jag kan förkortningar (men ändå använder dem fel)" heller. ;)


Samtidigt så är det en hub mot Sydamerika och Karibien. Både Avianca och United utgår därifrån trots att det inte är en hub. Iofs smidigare att byta i Europa.

Vi var i Miami i somras och man hörde mycket svenska på stan. För att lyckas med turisterna så bör nog priserna var i närheten av DY.
 
Samtidigt så är det en hub mot Sydamerika och Karibien. Både Avianca och United utgår därifrån trots att det inte är en hub. Iofs smidigare att byta i Europa.
Det är fel hubb. Miami är hubb för American Airlines. I så fall bör SAS öppna en linje till Houston (ej från Stavanger pga dålig anslutning till Europeiska städer)
Vi var i Miami i somras och man hörde mycket svenska på stan. För att lyckas med turisterna så bör nog priserna var i närheten av DY.
Enligt @Senator s tidigare analys, är de flesta passagerare avtalskunder.
Så länge det inte finns tillräckligt med affärsresenär (=avtalskunder) blir det svårt att få det ekonomiskt.

Alternativ är som sagt, ett par, tre gånger i veckan som Norwegian gör (Norwegian kör dock två avgångar från Köpenhamn, två avgångar från Oslo, en avgång från Stockholm till Fort Lauderdale, så totalt fem avgångar i veckan från Norden)
 
Alternativ är som sagt, ett par, tre gånger i veckan som Norwegian gör (Norwegian kör dock två avgångar från Köpenhamn, två avgångar från Oslo, en avgång från Stockholm till Fort Lauderdale, så totalt fem avgångar i veckan från Norden)

Det är kanske inte helt fel att rotera linjen mellan SAS huvudflygplatser, det går alltid att ansluta till de andra två relativt enkelt om man skall åka på ett datum när det inte går från "sin egen" flygplats.
 
Det är kanske inte helt fel att rotera linjen mellan SAS huvudflygplatser, det går alltid att ansluta till de andra två relativt enkelt om man skall åka på ett datum när det inte går från "sin egen" flygplats.
Ja men blir nog kämpigt när det blir förseningar. SAS har nog med problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen