Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte osannolikt efter att NorWegian lyckats bra till FL och Orlando. Många kollegor som varit på semester i Miami i sommar hör jag, och det är ju utgångspunkt för många kryssningar i Karibien också.

Last edited:
Inte osannolikt efter att NW lyckats bra till FL och Orlando. Många kollegor som varit på semester i Miami i sommar hör jag, och det är ju utgångspunkt för många kryssningar i Karibien också.
Jag trodde inte Northwest Airlines fanns längre efter mergern med Delta Airlines. ;)

Dock hoppas jag SAS börjar flyga dit från Köpenhamn.

Inte osannolikt efter att NW lyckats bra till FL och Orlando. Många kollegor som varit på semester i Miami i sommar hör jag, och det är ju utgångspunkt för många kryssningar i Karibien också.
Det här med förkortningar, utgår ifrån att du syftar på Norwegian med NW men det är inte deras betäckning, DY eller DU är korrekt i så fall.
NW= Northwest Airlines, som delta köpte upp

Jag undrar om det är ekonomiskt för SAS att öppna Norden (oavsett varifrån)-Miami.
Miami är inte Star Alliance hubb och det finns inte så mycket industri förutom turistnärling.

Möjligen ett par gånger i veckan i samarbete med charterbolag, men det är svårt att tro att det finns tillräckligt underlag av affärsresenär till/från Miami.

Ja bessewissers är det inte ont om här iaf ;) Har ändrat nu!
Inte ont om dem som tror "jag kan förkortningar (men ändå använder dem fel)" heller. ;)

Jag undrar om det är ekonomiskt för SAS att öppna Norden (oavsett varifrån)-Miami.
Miami är inte Star Alliance hubb och det finns inte så mycket industri förutom turistnärling.

Möjligen ett par gånger i veckan i samarbete med charterbolag, men det är svårt att tro att det finns tillräckligt underlag av affärsresenär till/från Miami.

Inte ont om dem som tror "jag kan förkortningar (men ändå använder dem fel)" heller. ;)
Precis, det är bara en turistdestination.

Ändrade!

Ja bessewissers är det inte ont om här iaf ;) Har ändrat nu!
Har inget med besserwisser att göra, det är att föredra att inte använda förkortningar för att alla ska förstå utan att behöva leta upp vad en förkortning betyder. Det är en av anledningarna till varför det inte är ok med förkortningar i rubriker på trådar.
Många förkortar Oslo med OSL vilket bara sparar en tangenttryckning. Finns självklart vissa förkortningar som är mer ok, tex SAS i och med att vi faktiskt säger SAS i dagligt tal. ARN är också en förkortning som har fler betydelser även om den här på forumet för det mesta står för Arlanda.

Last edited:
Har inget med besserwieer att göra, det är att föredra att inte använda förkortningar för att alla ska förstå utan att behöva leta upp vad en förkortning betyder. Det är en av anledningarna till varför det inte är ok med förkortningar i rubriker på trådar.
Många förkortar Oslo med OSL vilket bara sparar en tangenttryckning. Finns självklart vissa förkortningar som är mer ok, tex SAS i och med att vi faktiskt säger SAS i dagligt tal. ARN är också en förkortning som har fler betydelser även om den här på forumet för det mesta står för Arlanda.
Har ändrat!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen