Senaste nytt

Rykte om nya långdistanslinjer med SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns mycket produktion av mindre "reservdelar" för olika delar av olja/gas och shipping i Sydkorea, och dessa vill man med ganska stor regelbundenhet få över till Nordnorge och Danmark. Dessutom fins det mycket annan produktion i Sydkorea som genererar "små bruna paket" som ska fraktas.
Det var ju precis det jag sa. Mindre komponenter kan nog ge god lönsamhet på fraktsidan. ;)

• Gilla
Reactions: fcx
Vietnam ska ju enligt sägen vara det nya Kina, så det kanske finns underlag för både affärsresenärer och turister. Sedan är ju vi svenskar i visumhänseende väl sedda av historiska skäl...

Jag tror på:

Oslo - Seoul. Mest troligt, bra med fiskfrakt dit, reservdelar hem samt high yield pax från oljeindustrin.
Stockholm - Florida. Hett resmål i Sverige och ett eventuellt avtal med Cruise kan göra rutten möjlig. Hoppas!
Köpenhamn - Hongkong. Nästa år då rutten arbetats in från Stockholm.

Spännande!

Jag tror på:

Oslo - Seoul. Mest troligt, bra med fiskfrakt dit, reservdelar hem samt high yield pax från oljeindustrin.
Stockholm - Florida. Hett resmål i Sverige och ett eventuellt avtal med Cruise kan göra rutten möjlig. Hoppas!
Köpenhamn - Hongkong. Nästa år då rutten arbetats in från Stockholm.

Spännande!
Undrar om man får ihop det att slinga OSL-ICN-OSL med OSL-någon flygplats i Florida-OSL?

Arlanda kan om allt går väl ha US preclearance inom två år. Gör det att vi kommer se någon ny amerikansk destination från Arlanda med SAS? Vad tror ni?

• Gilla
Reactions: Alf
Arlanda kan om allt går väl ha US preclearance inom två år. Gör det att vi kommer se någon ny amerikansk destination från Arlanda med SAS? Vad tror ni?
Var inte Oslo oxå godkända? Helt klart en fördel dom jag hoppas SAS utnytjar på ett smart sätt

Jo!
...men det kræver at der er en rute til fly #2 ;)
(Bråkstake;):))

kontexten var att LAX var lite för långt för att kunna slinga på ett dygn och kan då kombineras med en kortare slinga(välj själv)*

Toronto skulle passa mej alldeles utmärkt som en ny SASdestination:D

*- åker för lite österled för att ha åsikt om dessa rutter, kommer det nya fräscha rutter med lika fräscha C-kabiner så är jag game:)
Jag har allt större behov att åka yrkesmässigt ffa på Nordamerika och Australien/New Zealand/Kina/Japan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen