Cristoffer Cedergren
Medlem
Turistande till USA:s västkust från Norden är hett. Kanske både OSL, ARN OCH CPH får linjer dit?
Det var ju precis det jag sa. Mindre komponenter kan nog ge god lönsamhet på fraktsidan.Det finns mycket produktion av mindre "reservdelar" för olika delar av olja/gas och shipping i Sydkorea, och dessa vill man med ganska stor regelbundenhet få över till Nordnorge och Danmark. Dessutom fins det mycket annan produktion i Sydkorea som genererar "små bruna paket" som ska fraktas.
Undrar om man får ihop det att slinga OSL-ICN-OSL med OSL-någon flygplats i Florida-OSL?Jag tror på:
Oslo - Seoul. Mest troligt, bra med fiskfrakt dit, reservdelar hem samt high yield pax från oljeindustrin.
Stockholm - Florida. Hett resmål i Sverige och ett eventuellt avtal med Cruise kan göra rutten möjlig. Hoppas!
Köpenhamn - Hongkong. Nästa år då rutten arbetats in från Stockholm.
Spännande!
Var inte Oslo oxå godkända? Helt klart en fördel dom jag hoppas SAS utnytjar på ett smart sättArlanda kan om allt går väl ha US preclearance inom två år. Gör det att vi kommer se någon ny amerikansk destination från Arlanda med SAS? Vad tror ni?
(BråkstakeJo!
...men det kræver at der er en rute til fly #2![]()