Kenny
Medlem
Är det din gissning eller kommunicerade nya destinationer?Oslo-Boston
Köpenhamn-Miami
Stockholm-Seoul
Är det din gissning eller kommunicerade nya destinationer?Oslo-Boston
Köpenhamn-Miami
Stockholm-Seoul
Oslo-Boston kan man använda samma maskin på daglig trafik, Köpenhamn-Miami vet jag inte om man klarar att trafikera med en maskin, men det är ju lättare med CPH där har man ju flera maskiner att slinga med.Oslo-Boston
Köpenhamn-Miami
Stockholm-Seoul
Vem har sagt att det ska vara daglig trafik? Det förefaller vara få linjer förunnade och i synnerhet inte i början.Oslo-Boston kan man använda samma maskin på daglig trafik, Köpenhamn-Miami vet jag inte om man klarar att trafikera med en maskin, men det är ju lättare med CPH där har man ju flera maskiner att slinga med.
Klarar man Stockholm-Seoul på en maskin med daglig trafik?
@Agö, ta inte detta som någon kritik, mera bara att det är
mina funderingar.
Då kommer ju maskinerna att " stå länge" på marken på ARN och OSL, så var min tanke om de inte blir minst 6 dagar i veckans trafik.Vem har sagt att det ska vara daglig trafik? Det förefaller vara få linjer förunnade och i synnerhet inte i början.
Det finns ju andra linjer att utnyttja kärrorna på från dessa hubbar. Detta är ju inget nytt, man har ju sedan tidigare inte kört daglig trafik från Oslo/Stockholm på vissa destinationer (se t.ex. här).Då kommer ju maskinerna att " stå länge" på marken på ARN och OSL, så var min tanke om de inte blir minst 6 dagar i veckans trafik.
Ja, det är ju det jag skriver. Maskinen behöver, och lär inte stå, overksam bara för att man inte kör dagliga avgångar på de nya linjerna. Har mycket svårt att se att SAS skulle köra t.ex. Köpenhamn-Miami sju dagar i veckan, likaså t.ex. Oslo-Boston. Det är ju inte så man har gjort tidigare.Oj @Agö, jag vill inte gå in i en hård diskussion med dig, när man flög till EWR från ARN, så gick maskinen vissa dagar tillbaka till OSL och på det viset var det 5 eller 6 dagars trafik till EWR från ARN/OSL och min enkla mening var att maskinen inte står overksam i detta fall, ARN och BKK/PEK var ju en maskin som inte flög dagligen till dessa destinationer, självklart kan jag ha fel i mina tankar, det går ju även att köra intra Scandinavian med A330 för att flytta maskiner.
Vi är helt eniga i detta, däremot finns det en sak vi förmodligen inte kommer att komma överens om, jo om du ändrar dig så blir vi överens!Ja, det är ju det jag skriver. Maskinen behöver, och lär inte stå, overksam bara för att man inte kör dagliga avgångar på de nya linjerna. Har mycket svårt att se att SAS skulle köra t.ex. Köpenhamn-Miami sju dagar i veckan, likaså t.ex. Oslo-Boston. Det är ju inte så man har gjort tidigare.