Tomas E
Medlem
Att Ryanair är ett lurendrejarbolag är väl allmänt bekant och att ha köpt en Ryanair-biljett via en resebyrå låter som att be om problem x2.Min pappa råkade ut för en inställd Ryainairresa där Ryanair vägrar att återbetala till hans resebyrå. Istället ska han själv fylla i en blankett med:
- kopia på ID med namnteckning
- kopia på räkning där adress framgår
- bankskärmdump där IBAN etc framgår
Därefter betalas pengarna tillbaka till det bokande kortet. Och detta när Ryanair ställer in flyget. Fy usch vilket bottenbolag. Helt oskälig process.
Men normalt - oavsett om det handlar om flygresor eller annat - ska man väl som kund rikta sitt återbetalningskrav mot den som man köpt av? Du ska väl inte behöva ägna dig åt att rikta krav på säljarens underleverantörer för att de är besvärliga? Det här är väl resebyråns problem att lösa?