Senaste nytt

Run for EBG

Jag tror det kommer vara svårt att komma under det priset. Oljepriset är väl ganska instabilt och kan sjunka lite, men dollarn är på väg åt fel håll som det ser ut nu (för oss svenskar) vilket inte lär sänka biljettpriserna. Eftersom Euron står sig ganska bra mot dollarn är det fortfarande många Euro-resenärer som tycker det är prisvärt i USA och kommer äta upp de platser som finns. Så bevaka P-tillgången (exempelvis genom att skaffa ExpertFlyer) och boka när tillfälle ges.

Kan Expertflyer hålla koll på tillgången och varna när det börjar närma sig ett fåtal platsser kvar..?

@agehall: Nja, kan det verkligen ExpertFlyer det? Anger man inte när det skall finnas minst X antal platser kvar och då får man ett mail? Säg att man vill ha 2 platser och det finns 4 då kommer man få ett mail med en gång och sedan inte mer. Funkar väl bäst när platser i en klass öppnas. Eller har jag missat någon parameter...

Du kan ju alltid ta dina poäng och köpa baspoäng i SAS shoppen om du skulle behöva några. Dålig utdelning men 30 - 40 000 ger 2500 baspoäng.
Så i värsta fall så :)

Å andra sidan skulle jag snarare oroa mig mer över folk som lägger upp bilder på boardingkort på Instagram och Facebook, då få tycks veta att e-ticket nummret syns med.
Håller med. Såg på Instagram hur en synnerligen känd sångerska som sålt miljontals skivor la upp en bild på sitt boardingkort med all info. Såg att hon reste med make och barn, läste av raden och att hon skulle flyga till EWR efter semester i Europa. Man ska vara väldigt försiktig.

Håller med. Såg på Instagram hur en synnerligen känd sångerska som sålt miljontals skivor la upp en bild på sitt boardingkort med all info. Såg att hon reste med make och barn, läste av raden och att hon skulle flyga till EWR efter semester i Europa. Man ska vara väldigt försiktig.
...och streckkoden innehåller massor av information i klartext.

@agehall: Nja, kan det verkligen ExpertFlyer det? Anger man inte när det skall finnas minst X antal platser kvar och då får man ett mail? Säg att man vill ha 2 platser och det finns 4 då kommer man få ett mail med en gång och sedan inte mer. Funkar väl bäst när platser i en klass öppnas. Eller har jag missat någon parameter...
Screen Shot 2015-02-09 at 11.45.50.png

Du kan ju bevaka när tillgängligheten går under X platser i en viss klass. Det borde vara vad man vill göra i det här fallet.

Har satt upp lite varningar i Expertflyer nu :cool:
Jag hade tänkt att kunna klara av sommarens resa till LAX,SFO,NYC med LX/US/LH för att kunna sedan välja det bolag jag gillar bäst till nyårsresan till MIA, men bara 5 platser kvar i P - klass med lX på hemresan... :eek: !

Här gäller det att expertflyer gör sitt jobb... så fort antalet platser sjunker under 5, så är det dags att ställning.
En notis är att storebror LH verkar riktigt gnetiga med P -klass över lag? Eller har dom inte släppt till mera.
Skulle ge mycket för att komma över flygbolagslogiken...men den verkar hemlig värre ;)

Här gäller det att expertflyer gör sitt jobb... så fort antalet platser sjunker under 5, så är det dags att ställning.
Du skrev tidligere du arbejdede med IT i branchen - så ved du forhåbentligt også hvordan det fungerer med antallet af pladser i en bestemt klasse. Expertflyer er ikke "live" og antallet af pladser ændres ofte i ryk. You snooze - you lose. Bare en venlig heads up :)

Toppen