Senaste nytt

Router på resan

@Nemo tack!

@RickardG Det var ingen billig historia!
Har du någon koll på om man kan köpa på plats i USA till vettigare pris?
Jag vet inte om täckning av Virgin Mobile USA men just för USA kan du kanske köpa 4G Mobile Router från Virgin Mobile USA.

Priset av Netgear Mingle 4G Mobile Hotspot hos Virgin Mobile USA är ca 50 USD + datapaket.
Netgear Mingle 4G Mobile Hotspot No Contract | Virgin Mobile USA

5 USD per dag: 250 MB
25 USD per månad: 1,5 GB
55 USD per månad: 6 GB

All dataplan ovan är utan kontrakt.

Den du beställt är ju med i listan på modem som stöds så det borde inte vara något problem. Jag vill dock ha tillgång till 4G och "din" modell är endast 3G.

Någon som har tips på en 3G/4G router med nedan funktioner:
- Inbyggt SIM kort
- Batteri
- Möjlighet att ansluta till hotellnätverk och därefter dela ut ett "eget" nät

Dovado Go har nästan alla spec, förutom inbyggt sim. Har inte sett någon modell som har allt och som dessutom är smidig på resa. Hörde dock hos en kund att en person på resa från Australien kopplade upp en universal mobil router som fungerade med ett simkort i hela världen utan dyra roaming avgifter. Ska kolla vad det kan vara.

Någon som har tips på en 3G/4G router med nedan funktioner:
- Inbyggt SIM kort
- Batteri
- Möjlighet att ansluta till hotellnätverk och därefter dela ut ett "eget" nät

Om du vill ansluta till hotellets nätverk genom wifi finns det gott om alternativ. Kika på Mobilmodem och 3G-modem - Hitta bästa pris, information och test Vill du ha ethernet-port känner jag bara till Huawei E5151 men då får du inte 4G.

Jag köpte en Huawei E5377s-32 på Ica Maxi för några veckor sedan och den har fungerat riktigt bra. 799 kr kostade den.

Om du vill ansluta till hotellets nätverk genom wifi finns det gott om alternativ. Kika på Mobilmodem och 3G-modem - Hitta bästa pris, information och test Vill du ha ethernet-port känner jag bara till Huawei E5151 men då får du inte 4G.

Jag köpte en Huawei E5377s-32 på Ica Maxi för några veckor sedan och den har fungerat riktigt bra. 799 kr kostade den.

Tackar för länken men hur får jag fram vilka som kan ansluta till hotellets WiFi? Det jag är ute efter är på de hotell man bara får ansluta 1st enhet/rum.
Vill där kunna dela ut ett eget nät till mina enheter. Måste ju funka att ansluta genom hemsida med eftersom vissa hotell har inloggning på de sättet.

Toppen