Senaste nytt

Rimlig kompensation för helt otroligt strul av SAS

Mimer

Medlem
Tycker du att det fanns något som du borde fått kompensation för?
Jag funderade aldrig i de banorna faktiskt i och med att jag fick en mycket bättre elvatimmars flygresa. Där och då räckte det gott för mig.

Blev mer överrumplad av att de kunde ske så jag har mer funderat mycket på den säkerhetsmässiga aspekten på det. Att man inte ens vid koll av boardingkort vid gate upptäcker att jag är den andra personen som försöker gå ombord på samma plats.
 

agehall

Medlem
Rent krasst sker inte säkerhet vid gate/boarding utan i säkerhetskontrollen. Om säkerhetskontrollen gör sitt jobb, så spelar det egentligen ingen roll, säkerhetsmässigt, vilket plan man kliver på.

Så säkerhetsaspekten av dessa händelser ser jag som obefintlig.
 

Agö

Medlem
Rent krasst sker inte säkerhet vid gate/boarding utan i säkerhetskontrollen. Om säkerhetskontrollen gör sitt jobb, så spelar det egentligen ingen roll, säkerhetsmässigt, vilket plan man kliver på.

Så säkerhetsaspekten av dessa händelser ser jag som obefintlig.
Det fanns ju ett incheckat bagage på Fred Flintstones bokning helt plötsligt trots att Flintstone inte checkat in något bagage? Är det en obefintlig säkerhetsaspekt i din värld?
 
Tack som f’n för input! SAS erbjöd mig först 3000 extrapoäng som kompensation men efter er input här så mailade jag och frågade om ersättning för förseningen i enlighet med EU 261/2004. Fick svar direkt att de betalar ut den (€250) plus att jag får behålla de 3000 extrapoängen.
 

NotRyan

Medlem
Rent krasst sker inte säkerhet vid gate/boarding utan i säkerhetskontrollen. Om säkerhetskontrollen gör sitt jobb, så spelar det egentligen ingen roll, säkerhetsmässigt, vilket plan man kliver på.

Så säkerhetsaspekten av dessa händelser ser jag som obefintlig.

Det fanns ju ett incheckat bagage på Fred Flintstones bokning helt plötsligt trots att Flintstone inte checkat in något bagage? Är det en obefintlig säkerhetsaspekt i din värld?

Nä, det kan inte vara bra säkerhetsmässigt om ex. Homer Simpson får med sitt bagage på Fred Flintstones bokning. Vad hade hänt om Fred hade varit den förste att boarda. Då hade planet lyft med en annan persons bagage.
 
Tack som f’n för input! SAS erbjöd mig först 3000 extrapoäng som kompensation men efter er input här så mailade jag och frågade om ersättning för förseningen i enlighet med EU 261/2004. Fick svar direkt att de betalar ut den (€250) plus att jag får behålla de 3000 extrapoängen.

Otroligt fattigt.
Jag fick 6000 poäng för bristande wifi på en lounghaul flygning och du får ynka 3000.
 
Tack som f’n för input! SAS erbjöd mig först 3000 extrapoäng som kompensation men efter er input här så mailade jag och frågade om ersättning för förseningen i enlighet med EU 261/2004. Fick svar direkt att de betalar ut den (€250) plus att jag får behålla de 3000 extrapoängen.

Detta tycker jag att du ska vara nöjd med .
 

Mimer

Medlem
Rent krasst sker inte säkerhet vid gate/boarding utan i säkerhetskontrollen. Om säkerhetskontrollen gör sitt jobb, så spelar det egentligen ingen roll, säkerhetsmässigt, vilket plan man kliver på.

Så säkerhetsaspekten av dessa händelser ser jag som obefintlig.
Jag kan bara säga att British Airways tog mycket allvarligt på det inträffade. Ur ett säkerhetsperspektiv. Och det är jag väldigt glad över, hade de inte brytt sig över att två personer har fått samma plats i flygplanet då hade jag blivit bra mycket oroligare...
 
Toppen