Canadien
Medlem
Fick du 6000p och 2500SEK i cash för trasigt Wifi?Otroligt fattigt.
Jag fick 6000 poäng för bristande wifi på en lounghaul flygning och du får ynka 3000.
Fick du 6000p och 2500SEK i cash för trasigt Wifi?Otroligt fattigt.
Jag fick 6000 poäng för bristande wifi på en lounghaul flygning och du får ynka 3000.
Fick du 6000p och 2500SEK i cash för trasigt Wifi?
Vad menar du skiljer denna försening mot en där de t ex flyttar dig till nästa plan 3-4 ggr p g a tekniska problem på flygplanen. Nu var det tekniska/manuella problem på incheckningen. Resultatet är dock det samma, att du blev > 3h sen, och alltså berättigad till 250EUR. Sedan kryddar SAS med lite poäng ovanpå detta. Det finns ingen EU-reglerad ersättning för att bli kränkt, bara för faktisk försening, hur den uppstod är ointressant så länge som den inte är extraordinär.3000 poäng tycker jag är ohyggligt snålt.
Vad menar du skiljer denna försening mot en där de t ex flyttar dig till nästa plan 3-4 ggr p g a tekniska problem på flygplanen. Nu var det tekniska/manuella problem på incheckningen. Resultatet är dock det samma, att du blev > 3h sen, och alltså berättigad till 250EUR. Sedan kryddar SAS med lite poäng ovanpå detta. Det finns ingen EU-reglerad ersättning för att bli kränkt, bara för faktisk försening, hur den uppstod är ointressant så länge som den inte är extraordinär.
Fick du 6000p och 2500SEK i cash för trasigt Wifi?
Jag tycker inte det, du fick trasigt Wifi - det brukar SAS kompensera med poäng, i ditt fall fick du mer än vad som är kutym. Det andra fallet är bara en försening, vilket normalt ska enbart ge ersättning enl EUreglerna plus eventuellt vouchers för mat eller utlägg. Hur förseningen uppstod är ointressant. Att det i detta fallet var incheckning/gate som inte skötte sitt jobb är inte annorlunda mot ifall tekniker misskött sitt jobb och planet blir sent p g a det. SAS väljer dock att ge lite poäng som plåster på såren för att de håller med om att det inte var snyggt.2500 SEK ”måste” väl SAS betala ut i detta fall? Jag ser inte det som någon kompensation från SAS.
Jag ser det som att SAS ger kunden 3000 poäng pga strulet vilket är fånigt lite om man jämför med mitt ”problem” där jag fick 6000 poäng.
I detta fallet uppstod ju förseningen pga att SAS ställde in ursprungsflighten. Sedan förvärrades förseningen i och med att Fred vägrades boarding på den flight han blev ombokad till... Lite av ett dubbelfel kan jag tycka och jag undrar om det inte borde finnas möjlighet att utkräva ytterligare 250 EUR för IDB:n?Hur förseningen uppstod är ointressant. Att det i detta fallet var incheckning/gate som inte skötte sitt jobb är inte annorlunda mot ifall tekniker misskött sitt jobb och planet blir sent p g a det. SAS väljer dock att ge lite poäng som plåster på såren för att de håller med om att det inte var snyggt.
Rent krasst bör det inte vara ett problem men i praktiken törs man inte alltid lita på att bagaget kollats ordentligt.Det fanns ju ett incheckat bagage på Fred Flintstones bokning helt plötsligt trots att Flintstone inte checkat in något bagage? Är det en obefintlig säkerhetsaspekt i din värld?