Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Någon som har problem med valuta-växling och limit-order?
Jag la en order på att växla DKK -> SEK idag, limit 1,39. Kollar jag revoluts egen angivna kurshistorik i "bevakningslista" ser jag att kursen var över 1,39 flera gånger under dagen. På eftermiddagen ser det ut som att kursen var över min gräns under åtminstone 15 minuter. Ändå ingen växling.
Någon som haft liknande problem?

Hej, en dum noobie-fråga kanske, men om jag vill betala med Revolut i USD till exempel, måste jag då först växla till den valutan från SEK eller dras beloppet från min SEK-balans? (Så görs det t.ex hos Transferwise men inte hos Payoneer). Dessutom, om jag sätter in EUR via en SEPA-transfer, omvandlas det till SEK-balansen eller går pengar a in på EUR-kontot??

tack på förhand!

/Med vänlig hälsning, M

Hej, en dum noobie-fråga kanske, men om jag vill betala med Revolut i USD till exempel, måste jag då först växla till den valutan från SEK eller dras beloppet från min SEK-balans? (Så görs det t.ex hos Transferwise men inte hos Payoneer). Dessutom, om jag sätter in EUR via en SEPA-transfer, omvandlas det till SEK-balansen eller går pengar a in på EUR-kontot??

tack på förhand!

/Med vänlig hälsning, M
Först dras pengar från eventuell USD-balans, därefter mot andra valutor. I vilken orning det dras om du ex har SEK, Euro och Polska Zloty på kontot och ska betala i dollar vet jag inte, men du behöver inte växla först i alla fall.

Om du sätter in Euro, så hamnar pengarna på din Eurobalans på Revolutkontot

Först dras pengar från eventuell USD-balans, därefter mot andra valutor. I vilken orning det dras om du ex har SEK, Euro och Polska Zloty på kontot och ska betala i dollar vet jag inte, men du behöver inte växla först i alla fall.

Om du sätter in Euro, så hamnar pengarna på din Eurobalans på Revolutkontot

Tack kompis!!

/Mvh J

Någon som har problem med valuta-växling och limit-order?
Jag la en order på att växla DKK -> SEK idag, limit 1,39. Kollar jag revoluts egen angivna kurshistorik i "bevakningslista" ser jag att kursen var över 1,39 flera gånger under dagen. På eftermiddagen ser det ut som att kursen var över min gräns under åtminstone 15 minuter. Ändå ingen växling.
Någon som haft liknande problem?
Någon dag senare genomfördes ordern, på exakt 1,39.
Även den dagen låg deras angivna kurs över min limit under en viss tid, och vid tidpunkten när min order genomfördes ser det ut som att de skär emellan med en dold avgift, eftersom kursen då var högre.
Dvs att om du lägger en limit-order på tex 1,39, så är kanske den verkliga limiten i deras system 1,39+0,x %. Först när den gränsen uppnås genomför de ordern, men bokför den till mitt angivna limit-värde och tar resten som vinst i sin valuta handel.

OBS jag skriver att det ser ut så. Kan ju vara någon helt annan anledning att ordern inte går igenom trots att kursen de själva rapporterar ligger på eller strax ovanför limiten.
I det här fallet handlar det bara om ören och spelar inte mig någon roll,jag bara postar ifall någon annan ser något liknande eller börjar gräva och hitta något som stödjer/kullkastar teorin.

• Gilla
Reactions: hco
Noen som har overført fra Revolut til Paypal, og som isåfall kan hjelpe til med en kort forklaring? Jeg sliter med å få det til

9A4D084D-8A66-49EE-ACD0-E710A85AB895.jpeg

Nu tvångsflyttas vi tydligen till deras bank. Jag återkommer om jag hittar något nytt iom detta.

Fick samma besked på mail.
En (krystad?) förklaring om att banken nu kan erbjuda insättnings- och betalningstjänster och att det öppnar för "spännande nya produkter".
Tänk om de kan få den befintliga betalningstjänaten att fungera, den som de förstörde förra gången de erbjöd "spännande nya produkter".

• Gilla
Reactions: hco
Behöver skicka en slant via Revolut till en kompis. Jag behöver lägga till honom som betalningsmottagare och jag behöver ange IBAN, Clearingnummer och Kontonummer. Jag har alla uppgifter, men inget fält att lägga in "Clearingnummer" i. Någon som vet tricket?

Det är ett SEB-kontonummer. Har provat med "nollor" mellan clearingnummer och kontonummer, nollor innan, efter osv. Har bara fältet "IBAN" och "Kontonummer" och får felmeddelandet att "Clearingnummer saknas".

Du skal kun taste inn IBAN og BIC/SWIFT nummer. Clearingnummer er allerede i IBAN nummeret (de fire første siffer av kontonummeret)

Toppen