Funkar det att skriva clearing nr först i kontonr? Så har jag gjort på en överföring relativt nyligen och den gick igenom. Det var visserligen Swedbank men principen är ju samma. Tittar jag på äldre överföringar har jag clearing nr med.Jag har koll på vad som är vad i kontonummer och att clearingnumret är en del av IBAN osv. Men jag har bara fälten "IBAN" och "Kontonummer" att fylla i. Det är den stora utmaningen,
Hade det funnits ett fält för "Clearingnummer" hade det underlättat en hel del.
Visa bifogad bild 128729
Et svensk bankkontonummer består alltid av clearingnummer (fire siffer) og et kontonummer. Antall siffer i kontonummeret varierer fra bank til bank. Når du skal overføre penger til en annen bank, må du alltid oppgi clearingsnummer etterfulgt av kontonummer uten ekstra tegn som strek, punktum eller mellomrom.
Det verkar gå med enbart IBAN till alla de skandinaviska länderna utom Sverige nu. Visst var det fler länder förut som krävde dubbla kontonr? Nogon form av ändring på g...Okey, da skjønner jeg![]()
hmm hva skjer om du prøver å kjøre det som internasjonal betaling, da ber de i alle fall kun om IBAN når jeg prøver en betaling til Norge fra min Norske revolut?