Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Revolut lanserar aktiehandel!

Screenshot_20200318-130130_Revolut.jpg

Någon som djupdykt i avtalstexten och kommit fram till hur det ska deklareras? Utifrån alla avtal som jag scrollade igenom så förvaras innehaven i USA. Räcker K4 för att deklarera eller blir det ännu jobbigare? Kommer Revolut att leverera försäljningar direkt till skatteverket, så att de finns med på kontrolluppgifter? Jag gjorde ett litet testköp för att utvärdera, själva processen var smidig. Gissar att att baksidan visar sig när jag säljer och ska stå till svars

Någon som djupdykt i avtalstexten och kommit fram till hur det ska deklareras? Utifrån alla avtal som jag scrollade igenom så förvaras innehaven i USA. Räcker K4 för att deklarera eller blir det ännu jobbigare? Kommer Revolut att leverera försäljningar direkt till skatteverket, så att de finns med på kontrolluppgifter? Jag gjorde ett litet testköp för att utvärdera, själva processen var smidig. Gissar att att baksidan visar sig när jag säljer och ska stå till svars
Jag skaffade mig ett konto och förde över lite pengar till kontot men kan inte investera i några aktier. Funkade det för dig direkt eller måste det gå lite tid innan man kan börja investera?

Nu har jag plockat hem vinsten. Fick bli några Boeing som jag säljer bort innan nästa nedgångsvåg . Likviden landar på likvidkontot men går ännu inte att flytta till kontot som är kopplat till kortet. Antar att det är som hemma med tre likviddagar. Finns heller ej någon avräkningsnota ännu.

En annan betraktelse är att inte alla aktier finns med. Sökte på såna som odlar legal marijuana men ingen fanns med i listan.
c1b69cd711a3f1b8faed002f4645343c.jpg

Nu gick det fint att få ut pengarna från likvidkontot till dollarkontot och direkt efter att växla till SEK-kontot. Ingen avräkningsnota eller ledtråd kring beskattning ännu. [

Jag har svårt att tro att Revolut-kontot skulle vara registrerar som svenskt isk (för det behövs väl svensk bank? Eller?). Därmed är det väl helt enkelt så att alla försäljningar ska redovisas på K4 blankett som får fyllas i manuellt.

Jag har svårt att tro att Revolut-kontot skulle vara registrerar som svenskt isk (för det behövs väl svensk bank? Eller?). Därmed är det väl helt enkelt så att alla försäljningar ska redovisas på K4 blankett som får fyllas i manuellt.
Det är inte ISK utan någon form av förvaring hos samarbetspartner i USA. Det var typ 500 sidor avtalstext .

Dock intressant att veta om det går ut kontrolluppgift inför nästa års deklaration. Tvivlar på det. Så gäller att komma ihåg att ta upp dessa affärer...

Toppen