Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Jag måste tyvärr fortsatt betala 39:- i månaden för mitt bankkort då det ingår i paketet. Ändå nöjd med DDB och min personliga bankman samt den låga räntan på lånen (1,19%). Konservativ tradingportal dock utan många möjligheter. Den borde de uppgradera med ny funktionalitet. Annars snackade faktiskt Revolut om att börja med trading då jag träffade dem i Stockholm.

Vilket har startat för metal-användare. Dock, med begränsat aktieurval och utan ISK är det antagligen inte så intressant. I tillägg undrar jag vem som vågar sätta in större belopp hos ett företag som är under utredning för oegentligheter.

• Gilla
Reactions: M.K
Rör sig ju ofta om stora belopp i en ISK. Jag skulle inte våga det, ens i begränsad omfattning, om de nu inte har det genom en etablerad seriös aktör. Litar på min traditionella bank här.

Nej, men nog är det skillnad om det är 5 miljoner medlemmar kontra 1 medlem som ska leta awards?

Möjligen på svarstiden på hemsidan. Även om det är nog det lilla problemet.

Jag tror du kan vara trygg i att du tillhör toppdecil/percentilen i poängtillgång och det faktum att alla 5 miljoner medlemmarna inte har first class award resor som ambition (för många är inte ens interkontinentala resor ett mål).

Lejonparten av medlemmarna har blygsamma mängder poäng och för många är en award till London eller en hotellnatt i Göteborg precis det man vill åt. Så det behöver inte leda till konkurrens för dig. Jag skulle snarare vilja hävda motsatsen att ju större och omfångsrikare programmet blir ju större tillgång av platser kan SAS tilldela.

Nej, men nog är det skillnad om det är 5 miljoner medlemmar kontra 1 medlem som ska leta awards?

Är det 5 miljoner medlemmar som både vill och kan flyga awards törs jag garantera dig att SAS fixar fler awardsplatser.

Är det bara en medlem som letar awards misstänker jag att du fort kommer märka att det inte finns några alls.

Fick lustigt nog mail om trading redan nu från Revolut. Lusläser de forumet? :D

Gratis med hundra trades per månad för Metall redan nu i trehundra olika aktier på NYSE och NASDAQ, senare blir det möjligt med åtta för Premium och tre för standard. £1 i courtage efter det.

Tyvärr löjligt låg limit på $1000 per order, men lite kul är det allt att de kör igång.

Fick lustigt nog mail om trading redan nu från Revolut. Lusläser de forumet? :D

Gratis med hundra trades per månad för Metall redan nu i trehundra olika aktier på NYSE och NASDAQ, senare blir det möjligt med åtta för Premium och tre för standard. £1 i courtage efter det.

Tyvärr löjligt låg limit på $1000 per order, men lite kul är det allt att de kör igång.

Var finns depån (om det nu inte var ISK)? Man blir ju lite nyfiken på eventuell rapportering till skattverket...

Rör sig ju ofta om stora belopp i en ISK. Jag skulle inte våga det, ens i begränsad omfattning, om de nu inte har det genom en etablerad seriös aktör. Litar på min traditionella bank här.
Fast så länge du faktiskt köper aktierna i ditt namn spelar det väl ingen större roll om mäklaren du köpt aktierna genom försvinner iom investerarskyddet (om du håller dig under 250k)?

https://www.riksgalden.se/sv/Insattningsgarantin/Om_Investerarskyddet/ skrev:
Investerarskyddet träder in när ett institut har gått i konkurs och det visar sig att du inte kan få ut dina värdepapper eller pengar. Du kan då få ersättning för förlorade tillgångar upp till ett värde av 250 000 kronor per institut.
Motsvarande system finns i övriga EU-länder. Investerarskydd finns också i flera länder utanför EU.

Toppen