Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Ja 51001kr ska ju inte vara något problem. Med premium sparar jag ju t o m garanterat varje månad jämfört med bl a alla 55:- avgifter idag. Det är de små sakerna som räknas med optimering så egentligen inte främst direktkostnaden. Två tyngre metallkort i Curve walleten (plat också), metallfunktion i ATM’s, cashback som tar fokus från poängoptimering utanför EU mm mm. Mest därför jag inte uppgraderat än. Svårt val.

Ja 51001kr ska ju inte vara något problem. Med premium sparar jag ju t o m garanterat varje månad jämfört med bl a alla 55:- avgifter idag. Det är de små sakerna som räknas med optimering så egentligen inte främst direktkostnaden. Två tyngre metallkort i Curve walleten (plat också), metallfunktion i ATM’s, cashback som tar fokus från poängoptimering utanför EU mm mm. Mest därför jag inte uppgraderat än. Svårt val.
Du behöver inte använda eller ens beställa metallkortet. cashback får du oavsett vilket kort som används så kan du köra visa och mc för redundans/olika avgifter i vissa bankomater.

• Gilla
Reactions: M.K
Efter diverse försök så har det nu funkat automatiskt. Testade först med småbelopp och olika varianter av orgnr - vanligt, med bindestreck och OCR - inget funkade automatiskt, men inga problem för SKV att hitta inbetalningarna vid manuell sökning. Till sist fick jag svaret att det inte registreras automatiskt om inte beloppet matchar ett belopp som SKV väntar på, t.ex. preliminärskatten.

Så nu sist med korrekt belopp och normalt orgnr så funkade det.
  • Skickat 3 juli
  • Revolut har genomfört 4 juli
  • SKV har bokfört 5 juli, men syntes inte på skattekontot förrän 8 juli
Tack för bra info. Är det orgnr för enskild firma? Det kräver ju 13 siffror vilket vad jag förstår inte syns vid betalning med Revolut.

Det blev till sist ett «spacegrey» premium för mig med månadsdebitering. :) Med detta alternativ har jag flexibilitet att närsomhelst uppgradera till Metall. Orsaken till valet är helt enkelt att jag garanterat sparar pengar jämfört med Revolut avgifterna idag samt att jag inte frestas att minska EB intjäningen pga 1% bonusen utanför EU.

Jag vill fortsätta tjäna minst 25eb/100sek med Plat eller ännu mer genom mina andra alternativ.

Premium imponerar redan! Under 42 timmar från beställning till personlig leverans av kuriren. Snyggt paket också och jag gillar verkligen kortets design. Perfekt med både ett svenskreggat Revolut MC och ett brittiskt Revolut Visa nu för flexibilitet både i affärer och ATM där olika avgifter förekommer.

C2B8257F-B5DE-4A5F-9526-69F74F6B7112.jpeg

Last edited:
@Gargamel Personligen tycker jag både Revolut och Curve har Finare kort också än nya Amex Metall utan «plat» loggan. Lite löjligt kanske men «feel good» faktorn vid betalning är bättre för mig med dem. :D

Toppen