Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Fast jag har inte spenderat över 10kkr senaste 24 timmar och jag har inte heller spenderat över 24kkr senaste 4 dagarna. Så jag ser inte svaret två inlägg ovanför. Testade toppa up 2000kr och det gick inte.
Har du testat in app chatten inne på Revolut?Funkar väldigt bra, snabb hjälp. Under dagtid fick jag svar på 1min.

Har du testat in app chatten inne på Revolut?Funkar väldigt bra, snabb hjälp. Under dagtid fick jag svar på 1min.

Jag håller med om att deras support är extremt bra, inser verkligen hur bra Revolut är när jag kan få hjälp på direkten, medan hos SEB måste jag vänta tills på måndag för att få hjälp.

När jag betalar kommer det dock upp ett klart meddelande att det är kortutgivaren som har nekat "top upen"

Jag håller med om att deras support är extremt bra, inser verkligen hur bra Revolut är när jag kan få hjälp på direkten, medan hos SEB måste jag vänta tills på måndag för att få hjälp.

När jag betalar kommer det dock upp ett klart meddelande att det är kortutgivaren som har nekat "top upen"
Samma här, har ett bankärende hos käraste SHB som jag inte kan få hjälp med förrän måndag..

Testa supporten angående ditt ärende så har dom säkert ett bra svar.

Kolla i MC appen att du inte stängt internetköp! Jag har råkat göra det ibland. Öppna då en timme och försök igen.

Fast jag har inte spenderat över 10kkr senaste 24 timmar och jag har inte heller spenderat över 24kkr senaste 4 dagarna. Så jag ser inte svaret två inlägg ovanför. Testade toppa up 2000kr och det gick inte.
Min erfarenhet är att summan på något sätt reserveras i kontantuttagspotten även om uttaget nekas. Går ej att föra över förrän din pott återställs.

Skulle bara rapportera en sak med limiten för fria bankomatuttag.

Tog ut ett belopp som var över limiten för mina fria uttag. Fick avgift på det överskjutande beloppet, så det var väl OK. När jag tittar i appen på transaktionen står det "Completed 08:10 31 dec 2018" och jag tänkte att det skulle räknas på december månads kvot.

Men under min prisplan ser jag att jag nu har "ATM withdrawals: 2% fee until end of the month". Efter lite letande ser jag att på pdf-statement att uttaget bokförts 2 januari.

Så slutsatsen är att den fria kvoten räknas per kalendermånad baserat på bokföringsdagen. Så den som ska göra ett större uttag kan minimera avgiften genom att ta ut en del ett par dagar före månadsskiftet och resten dag 1 i nästa månad.

Så slutsatsen är att den fria kvoten räknas per kalendermånad baserat på bokföringsdagen. Så den som ska göra ett större uttag kan minimera avgiften genom att ta ut en del ett par dagar före månadsskiftet och resten dag 1 i nästa månad.
Enligt mina tester så är det rullande 1 månad bakåt i tiden som de kollar på, det har inte räckt för mig att byta kalendermånad för att få en ny fri kvot.

Intressant.
För mig verkar det inte vara rullande månad. Jag hade andra uttag dagarna innan som inte räknades in i samma kvot. Typ
1 000 kr 28/12 (ingen avgift)
5 000 kr 31/12 (avgift 20kr, dvs (5000-4000)*0,02)
Därefter texten "2% avgift under hela januari"

Jag har premium-planen, kanske det skiljer?

Last edited:
Kollde deras support sidor och där står det "200€ per rolling month" för gratiskortet. För Premium står det inte lika tydligt, men ordet "rolling" är inte med där utan det står "your monthly free ATM allowance is 400€".

Så spännande att höra om @ekf och @aldrighemma har grund- eller premium-plan.

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen