Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Så i bästa fall en avios på 11,3 kr spend (ultra-kort) och med gratiskortet 1 avios på 113kr spend?

Faktiskt lite oklart då det i appen visar intjäning per krona. Så en avios per 10 kr med Ultra. Du kan också köpa extrapoäng genom att avrunda uppåt på varje köp, då är intjäningen 10 RevPoints per 3kr avrundat utöver vanliga intjäningen för köpet.

OK!
Har inte alls tittat på detta innan. Ser att dels kan växelkursen mot flygpoäng ändras när som helst, dels att intjäning kan ändras när som helst (både vilka aktiviteter som ger poäng och hur många det ges).

Faktiskt lite oklart då det i appen visar intjäning per krona. Så en avios per 10 kr med Ultra. Du kan också köpa extrapoäng genom att avrunda uppåt på varje köp, då är intjäningen 10 RevPoints per 3kr avrundat utöver vanliga intjäningen för köpet.

Så 30 øre per revpoint? Ikke veldig attraktivt :)

OK, de har ju väldigt många udda villkor för Revpoints. T.ex. "standardkunder måste aktivera avrundningsfunktionen för att tjäna poäng på kortutgifter".
Man kommer alltså att betala typ 50 öre i snitt per transaktion för att ens kunna vara med i programmet.

Jag har fått ett erbjudande med välkomstbonus på 3000 revpoints. Låter ju trevligt, men det kommer till att krav om 150 berättigade transaktioner på 3 månader. Om alla köp räknas, så är det ändå nästan 2 köp om dagen. Sammantaget på alla mina kort har jag knapt 2 köp om dagen, så jag är nog inte i målgruppen.

Dessutom, med 2 köp om dagen tvingas man att avrunda upp och köpa extra revpoints för 30 öre st. Med i snitt 50 öres avrundning betyder att jag under kampanjperioden utöver mina 150 transaktioner beöver köpa revpoints för 75 kr. Det är ju ingen jättesumma, men helt klart verkar de ute efter att driva fram stora mängder små transaktioner och tjäna pengar på det.

Toppen