Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Kanske första verifiering av "source of funds" var efter 50k SEK sen tror jag det var efter c:a 250k SEK de blev heltokiga och skulle ha en jädra massa papper och kopior utdrag etc. Men efter dessa verifikationer har det väl blivit bra för nu har de inte irriterat mig på ett tag och jag har väl satt in ytterligare 250k SEK. Men det är lite segt att få tag på dem när de vill ha dessa papper och så är kontot låst under tiden. Inte någon höjdare..
Ah, känner på mig att de kommer fråga mig snart. Ligger på totalt 66k nu på revolut på ca 1 år. Jobbigast är om det händer när jag är bortrest, får se till att ha extra kort.

Ungefär vilken mängd pengar?
Jag blev tillfrågad efter att ca 150kkr passerat genom kontot. Fick skicka in lönespecar, deklarationen och utdrag från lönekonto, men underlagen beror på varifrån du uppger att pengarna kommer. Vid några enstaka tillfällen har jag fört tillbaka en mindre summa i storleksordningen 100-lappar till eget konto, detta snappades upp i kontrollen och jag blev informerad om att cash-recycling inte otillåtet och att mitt konto kommer bli omedelbart avslutat om det sker igen...

Ah, känner på mig att de kommer fråga mig snart. Ligger på totalt 66k nu på revolut på ca 1 år. Jobbigast är om det händer när jag är bortrest, får se till att ha extra kort.
Bättre att ha det för det kan ta någon dag att lösa det och få kontot upplåst igen. Bättre att inte ha insättningar från någon annan än dig själv om du vill slippa problem.

När mitt konto var spärrat för kontroll kunde Revolut-kortet användas som vanligt, dock kunde inga överföringar göras varken till eller från kontot.

Jag blev tillfrågad efter att ca 300kkr passerat genom kontot. Fick skicka in lönespecar, deklarationen och utdrag från lönekonto, men underlagen beror på varifrån du uppger att pengarna kommer. Vid några enstaka tillfällen har jag fört tillbaka en mindre summa i storleksordningen 100-lappar till eget konto, detta snappades upp i kontrollen och jag blev informerad om att cash-recycling inte otillåtet och att mitt konto kommer bli omedelbart avslutat om det sker igen...
Ah, lönespecar kan jag enkelt få fram även om jag inte är hemma.

Oj, snacka om att de har koll på vart pengarna skickas.

Bättre att ha det för det kan ta någon dag att lösa det och få kontot upplåst igen. Bättre att inte ha insättningar från någon annan än dig själv om du vill slippa problem.

Yes, siktar ändå på att använda SAS MC utomlands då det är kampanj, så revolut blir nog mest till uttag.

Jag gör insättningar på Revolut från mitt kort, däremot skickar jag pengar till sambons revolut kort. Borde väl vara ok?

När mitt konto var spärrat för kontroll kunde Revolut-kortet användas som vanligt, dock kunde inga överföringar göras varken till eller från kontot.

Bra att veta, tack!

Ah, lönespecar kan jag enkelt få fram även om jag inte är hemma.

Oj, snacka om att de har koll på vart pengarna skickas.

Yes, siktar ändå på att använda SAS MC utomlands då det är kampanj, så revolut blir nog mest till uttag.

Jag gör insättningar på Revolut från mitt kort, däremot skickar jag pengar till sambons revolut kort. Borde väl vara ok?

Bra att veta, tack!
Problemet blir för din sambo om kontot blir spärrat för då behöver hon din hjälp för att visa var pengarna kommer ifrån. Men annars är det okej..

Edit: Om du gör insättningar från konto till henne.

Problemet blir för din sambo om kontot blir spärrat för då behöver hon din hjälp för att visa var pengarna kommer ifrån. Men annars är det okej..
Det är nog ingen fara. Däremot tycker man revolut borde se att det är en transaktion inom revolut och egentligen gå på mig som skickat in pengarna på revolut.

Hur har Revolut kontaktat er när era konton blivit spärrade/fått varningar pga cash recycling
Mitt spärrades (eller begränsades snarare - limited) i samband med att jag första gången laddade på från mitt Curve Rewards-kort. Kanske ngn kontroll kickade in när jag plötsligt laddade på från ett engelskt Mastercard...

Toppen