Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tycker mig ha läst ngnstans att de som identifierat sig i appen via svenskt körkort behöver identifiera om sig med passet. Spelar det ngn roll om man väljer id via pass eller körkort i Revolut appen?

P.G.A att Revolut vill försäkra sig om att allt fungerar om det mot förmodan blir en "hård Brexit" vill de att man skickar in bild på passet då
de kommer troligen flytta oss icke UK bor till Irland eller liknande. Så inget konstigt eller så. Jag fick påminnelser dagligen så skickade in uppgifterna de ville ha och allt fungerar som det skall.

P.G.A att Revolut vill försäkra sig om att allt fungerar om det mot förmodan blir en "hård Brexit" vill de att man skickar in bild på passet då
de kommer troligen flytta oss icke UK bor till Irland eller liknande. Så inget konstigt eller så. Jag fick påminnelser dagligen så skickade in uppgifterna de ville ha och allt fungerar som det skall.
Tack! Har precis laddat ner appen och skapat kontot, så det de behöver är att jag tar kort i Revolutappen på sidan med passnummer, personnummer och allt som finns på pass-sidan med fotot?

Last edited:
Tack! Har precis laddat ner appen och skapat kontot, så det de behöver är att jag tar kort i Revolutappen på sidan med passnummer, personnummer och allt som finns på pass-sidan med fotot?

Det skall komma upp en text att du skall starta upp kameran, då håller man kameran mot passet och tar kortet. Sen får du ta en selfie på dig själv också. Sen brukar det ta 1-2 timmar eller kortare innan man får ett "approved" meddelande. Då allt sker i inloggat läge så känns det säkert och bra. Är det något du undrar om så skriv igen eller skicka ett PM. Trevlig kväll!

Då var kortet beställt i appen, tack för era svar på alla mina frågor, har dock två frågor till :)

Skickas Revolutkortet hem direkt i brevlådan eller får man hämta ut det på ngt utlämningsställe?

Kostnadsfri expressleverans så står det "kräver uppgradering av plan", så då gäller det inte standardkortet?

Då var kortet beställt i appen, tack för era svar på alla mina frågor, har dock två till :)

Skickas Revolutkortet hem direkt i brevlådan eller får man hämta ut det på ngn utlämningsställe?

Expresslevernas så står kräver uppgradering av plan, så då gäller det inte standardleverans?
Brevlådan.
Standardleverans för för gratiskortet. Premium och metallkorten skickas express med DHL.

Ungefär vilken mängd pengar?
Kanske första verifiering av "source of funds" var efter 50k SEK sen tror jag det var efter c:a 250k SEK de blev heltokiga och skulle ha en jädra massa papper och kopior utdrag etc. Men efter dessa verifikationer har det väl blivit bra för nu har de inte irriterat mig på ett tag och jag har väl satt in ytterligare 250k SEK. Men det är lite segt att få tag på dem när de vill ha dessa papper och så är kontot låst under tiden. Inte någon höjdare..

Toppen