Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

igelkotten

Medlem
Man kan ju komma runt detta genom att använda en viss tjänst som många har som räknas som debit kort i de flesta (alla?) sammanhang.
 

M.K

Medlem
@igelkotten om det inte redan införts lär “Fronted” avgift snart komma för Revolut med 1,5% i avgift. Visst, det fungerar, men utan poäng och till ganska hög kostnad. Jag har redan upplevt denna avgift för andra tjänster.
 
Mitt Revolut-kort låg i solen (och då var det inte så våldsam varmt) några timmar och ser ut så här nu:

Revolut.jpg


Har någon något husmorsknep (eller kanske husfarsknep) för hur man kan räta ut kortet igen? Jag antar att det är hopplöst att försöka ta ut pengar med kortet nu.
 

gdaily

Medlem
Men även om man bortser från de behov som användare här har - vad är det för behov som Revolut anser sig fylla? Vad är deras raison-d'etre?.
Jag jobbar och umgås en hel del tillsammans med folk från andra nordiska länder. Revolut funkar i vårt "gäng" som en bra ersättare till Swish, när man ska splitta barnoter, betala för en stock snus etc.
 

M.K

Medlem
@gdaily Jag gör detsamma med Revolutvänner. Jag inbillar mig att iaf några av dessa ständiga ibland t o m hotfulla KYC undviks från gammelbankerna genom minskad swish volym.
 

imartin

Medlem
@Tonton Nu kommer förändringen hos Revolut själva.

Efter nyheten om numera poänglösa SEB top ups från 1. juli stoppas snart alla kreditkort helt till Revolut från 8. juli.

https://assets.revolut.com/legal/terms/FID/April_2022/Revolut Bank UAB - FID - 8 July 2022 ENG.pdf

Visa bifogad bild 130820

Fyllde på Revolut med mitt SAS MC den 2 augusti och det gick utan problem (hade missat nyheten att det skulle tas bort). Däremot inga poäng på SAS MC (den nyheten hade jag också missat. trist, men det var härligt så länge det varade).
 
Toppen