Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tonton

Medlem
Tidigare har det snackats om att man inte kommer få poäng för top ups mer. Någon som gjort topp senaste dagarna som vet hur det hr blivit i den frågan?

Till att börja med - denna tråden handlar om Revolut. Det är inte de som ger poäng för top-ups. Det är kortutgivaren till det kort du använder för att toppa up.

Inga förändringar har skett hos Revolut.

Med det sagt - här finns en tråd om att kort,utgivna av SEB Kort AB (SAS MC, SAS MC Premium, NCH-kortet etc), inte längre ger poäng vid denna typen av transaktioner. https://www.businessclass.se/forum/...mellan-privatpersoner-från-2022-06-15.102051/
 

Homer

Medlem
Någon mer som har problem med topup från kort? Har testat med två kreditkort utgivna från SEB Kort och ett orelaterat debit (Lunar).

Kreditkorten visar MC Securecode-sidan som uppmanar att öppna och godkänna i BankId. Men i BankId-appen finns inget att godkänna.

För Lunar går det bra att godkänna i Lunar-appen (med BankID) men Revolut säger att topup är declined.

Nu funkar det med BankID+Eurobonus Mastercard/SEB, om det ger några poäng återstår att se...
 
Lämpligt sammanfallande av icke-poäng med att SEB lanserar egen Apple Pay. Undra om man medvetet sett mellan fingrarna på det fram till sådan lösning finns och nu vill tvinga över kunder.
 

ekf

Medlem
Yes! Tack! Jag var tvungen att testa igen, haha. Får se om några dagar då. Låga förväntningar :D
Jag är lite "mellan" kort just nu, så fyllde på Revolut med EBMC via Curve i Apple Pay häromdagen. Pushnotisen sa att det var ett kontantuttag, transaktionen har nu bokförts men syns inte i listan med poänggivande transaktioner...
 
  • Gilla
Reactions: hco

Boomboom

Medlem
Ja, just denna tråden berör, som sagt, enbart kort utgivna av SEB Kort.
Mod info: inlägget har flyttats till tråd för Revolut nu

Finns ju en hel drös andra kreditkort i Sverige som potentiellt ger poäng.
Har provat ett par (Komplett, Refunder och Sas men de har inte funkat) där av min fråga om någon lyckats hitta ett som gör det nu när alla SEB kort blivit nedstängda.
 

Berglund

Medlem
Med tanke på hur många Ringare det finns här, som envisas med att ringa in till kundtjänst och
”kräva sin rätt”
när dem inte fått sina poäng, som ringer in för att
”dubbelkolla att det verkligen funkar”
- tror jag att sådant kort/lösning gör bäst i att inte postas här.
 
Toppen