Senaste nytt

Reserapport: Ut på tur och galenskap!

Vad händer egentligen på LAX? Stor byggarbetsplats typ överallt. Att hitta shuttle bussen var inte det enklaste. Följde först skyltarna till en hiss som var trasig. Bara gå tillbaka och följa andra skyltar och kom då ut vid arrivals och ingen möjlighet att komma upp till departures där shuttle busses går från. Helt obefintlig skyltning dessutom.

In i terminalen igen och åkte en annan hiss upp och sen följa skyltarna mot shuttle busses. Man kommer då ut och skyltningen tar åter igen slut. Visade sig att man skulle ta vänster och gå bort mot T3 så fanns det stopp för shuttle busses där.

Jag har ju varit på LAX säkert 25 ggr senaste åren och hade ändå problem att hitta. Stackars resenärer som efter en lång resa utsätts för detta kaos och dessutom inte är vana att resa eller känner till flygplatsen.

Det känns lite väl enkelt med en kort flygning till Singapore, med tanke på att jag är i Las Vegas , och med dina tidigare resor i minnet, så gamblar jag högt och drar till med LAX via SYD :D

*host host*

Vad var oddset på att jag gissade rätt på både SYD & LAX? :D

Måste ha varit en pärs att gå från First till boskap på samma resa?
Starkt jobbat PG.
Du vinner en BC tagg :cool:

Framme i norra Kalifornien efter ett hopp med Alaskan upp till San Francisco. När biljetten bokades i höstas kunde man köpa First för 119 dollar, behövde checka in väskor så det blev samma pris do economy och betala för väskorna.

Dessa korta hopp bjuder ju inte på direkt mycket väl ombord, men alltid trevligt att sitta på egen rad längst fram på en Embraer 175. Blev ju inte sämre av att vi flög längs med HWY1 nästan hela vägen upp till SFO.
20230214_103542.jpg20230214_103616.jpg20230214_115030.jpg20230214_115904.jpg20230214_115509.jpg

Boardingen på LAX var också nytt, en ramp upp och ner till planet. Inte varje dag man beträder plattan på LAX.
20230214_103215.jpg

Serveringen ombord av öl i pappmugg osar ju inte direkt "First" även om muggen var helt ok att dricka ur.
20230214_112715.jpg

En liten tillbakablick på flighten med Qantas från SYD till LAX.

Åkte ut till flygplatsen drygt 3h innan avgång. Smidigt med tåget från Circular Quay. Incheckning tog lite tid då en massa digitala formulär skulle fyllas i för resor till USA.

Besök hos Qantas First Lounge har länge stått på min bucket list, och man blir inte besviken. Riktig restaurang och servitörer som tar hand om beställningar. Fanns ca 25 olika rätter att välja på. Då jag inte var ett dugg hungrig tog jag bara lite tomatsoppa som var jäkligt god.
20230213_200302.jpg

När man lämnar/ankommer loungen möts man av lite antika grejer, kul att tavlan finns sparad.
20230213_211046.jpg

Hur var det att flyga economy 13h? Helt ok, jag viste vad jag gav mig in på. Hade bokat säte 46D som är nödutgångsrad med toaletter precis framför. Mittsätet blockades för mig så jag hade 2 säten att sitta på. Perfekt säte då det inte är ett fast armstöd med bricka i på höger sida. Han som hade platsen på andra sida gången flyttade dessutom på sig innan start. Självklart blir det lite träsmak men jag sov ok första 6-7 timmarna i alla fall. Var extremt trött och somnade direkt efter start, vaknade några gånger när det var servering mm.
20230213_212737.jpg

Under "natten" kom personalen ut med vatten och snacks lite då och då. 2h innan landning var det frukost och jag valde det varma alternativet.
20230214_092957.jpg20230214_093044.jpg

Passade även på att dricka en sista ginger beer, Bundaberg kan verkligen detta. Går att få tag på hemma i glasflaskor i välsorterade bitiker/krogar. Som tur är finns den på en butik precis vid jobbet hemma
20230214_093429.jpg

Toppen