Dags att sammanfatta lite Qatar First.
Loungen är som sagt mäktig, men utbudet kommer inte i närheten av tex FCL/FCT.

Väl ombord på I ner stolen en del om Thai A380 i First, samma layout. Det konstigaste är att enda eluttaget sitter framme vid skärmen, ca 2 meter från där man själv sitter. Hade inte så lång laddsladd.
Maten är något avskalad då det är nattflight, men balik salmon och caviar säger man ju inte nej till. Åt det både som kvällsmat och frukost.

Vad det gäller dryck spara de inte på krutet för vinerna. Ölen däremot är ett skämt. Kan man servera viner i 5000-kronors klassen borde man kunna servera något annat än 5 kronors standard lager ombord.

Testade även två mocktails, äppeldryck samt pineapple Margherita.
First upplevelsen haltar betänkligt när man måste vänta en bra stund innan ens väskor kommer, väldigt många väskor utan prio hade levererats innan mina prio väskor kom.
Man kan ju säga att Qatar levererar i luften, men är på gränsen till bedrövliga på marken för Firstly resenärer.
Kul att ha testat och kunna ticka av A380 med Qatar. Är dock inget jag känner att jag måste flyga igen, även om jag inte kommer tacka nej om tillfälle ges.
Fick ca 5h oavbruten sömn ombord, det var riktigt bekvämt att sova i stolen i sängläge.