Senaste nytt

Reserapport: Ut på tur och galenskap!

Fick ett meddelande igår från BA om att loungen på ORD har problem med vattnet och att man ska få någon form av voucher...

"We are sorry to advise that due to water supply issue our Chicago lounge operates a reduced service before your flight to London Heathrow. Please contact our staff to collect a light refreshments voucher. We apologise for any inconvenience this may cause"

Får se vad man får hämta ut lite senare. Nu dags för bryggeri besök!

Fick ett meddelande igår från BA om att loungen på ORD har problem med vattnet och att man ska få någon form av voucher...

"We are sorry to advise that due to water supply issue our Chicago lounge operates a reduced service before your flight to London Heathrow. Please contact our staff to collect a light refreshments voucher. We apologise for any inconvenience this may cause"

Får se vad man får hämta ut lite senare. Nu dags för bryggeri besök!
Två flaskor i plast?

Lite flight spotting när SAS kom in för landning i Chicago.
Sitter på Crust Brewing vid flygplatsen tills det är dags att flyga hem
20230218_122154.jpg

Flyger du Eco så ska du ha boarding grupp 2 som BA guld. Kan de blivit något purjo pga att det är poäng biljett? Jag skulle sagt till dem.

Flyger du Eco så ska du ha boarding grupp 2 som BA guld. Kan de blivit något purjo pga att det är poäng biljett? Jag skulle sagt till dem.
Jag sa till dem, men de påstod att allt var rätt och att grupp 5 är prio, vilket onekligen är skitsnack. Säkert något strul med status på award biljett, har grupp 1 på allt som är kvar dock då det är First med BA som väntar från Chicago.
Jag kom dock in i loungen imorse i Phoenix, så någon info måste de haft om status.

Loungen här är rätt sorglig, men de har grym öl och ett litet rum för First passagerare med separat meny.
20230218_154721.jpg

Tyvärr equipment change, ingen A380 som var planerat utan blir en B777-300ER. Man kanske har tur istället med nya hårdvaran.

Pre takeoff var det någon Duval Leroy, nu är det LPGS som serveras. Tyvärr har vi extrem medvind så jag förlorar typ 1h flygtid, jag betalade faktiskt för 7,5h flyg, inte 6,5h. Klagomål är framförda men kapten tänker inte sakta ner mer än att vi landar vid 6 :p.

Toppen