De två städerna har jag också varit.GVA380 skrev:Luang Prabang (Laos)Vientiane (Laos)Klicka för att utvidga...
De två städerna har jag också varit.GVA380 skrev:Luang Prabang (Laos)Vientiane (Laos)Klicka för att utvidga...
Kenneth Lind skrev:Några ställen i Nordafrika:Tamanrasset, Algeriet - 76 000 invånareTindouf, Algeriet - 32 000 invånareZinder, Niger - 200 000 invånareKlicka för att utvidga...
War Machine skrev:Ushuaia samt Stanley besökta och eftersom Stanley inte uppfyller kriteriet med invånare så trumfar jag med Grytviken som har ännu färre invånare.Klicka för att utvidga...
petsky skrev:OK, sag att en del av mina städer redan var tagna (Nuuk, Chernobyl). Sa jag far väl drämma till med:Arktis (eller diat)Longyearbyen , Svalbard (ligger nog precis pa gransen för 7000 invanare, men om man räknar med de ryska kolgruvearbetarna i Svenskberget sa kommer man över)Ilulissat, (Jokobshavn)GrönlandAkureyri, Islandösteuropaoltava, UkrainaViborg, RysslandAfrikaEssauira, MarockoDahkla, VästsaharaNoubhadibou, MauretanienMoukschot, MauretanienS:t Lois, SenegalDakar, SenegalKlicka för att utvidga...
Ozz skrev:Arnhem, Nijmegen och Almere kan strykas från "en-mans-besök-listan" då de besökts flera gånger av mig.I synnerhet Almere som besöks 2-3 gånger om året då en av våra huvudleverantörer håller till där.Även Nijmegen brukar få äras av mina besök nån gång om året.Kan även lägga till tre andra holländska städer som tagit emot mig som gäst.Gröningenmed nästa 200.000 invånare.Drutenmed sina blyga 18.000 invånare.Volendamsom är en mina favoritstäder i Holland kan rekommenderas varmt, speciellt under sommarhalvåret då den lilla fiskebyn med sina drygt 20.000 invånare blir en riktigt mysig sommarstad.Klicka för att utvidga...
petsky skrev:OK, sag att en del av mina städer redan var tagna (Nuuk, Chernobyl). Sa jag far väl drämma till med:Arktis (eller diat)Longyearbyen, Svalbard (ligger nog precis pa gransen för 7000 invanare, men om man räknar med de ryska kolgruvearbetarna i Svenskberget sa kommer man över)Ilulissat, (Jokobshavn)GrönlandAkureyri, Islandösteuropaoltava, UkrainaViborg, RysslandAfrikaEssauira, MarockoDahkla, VästsaharaNoubhadibou, MauretanienMoukschot, MauretanienS:t Lois, SenegalDakar, SenegalKlicka för att utvidga...
Stämmer - kört buss Alger-Kano, Nigeria. Ett år senare var jag med att köra ner en hjälpsändning till flyktingläger utanför Tindouf.NyfikenGrau skrev:Mest imponerande listan hittills, tycker jag. Du har korsat Sahara alltså?Klicka för att utvidga...
Jag har varit i Hell i Norge, men jag tror inte samhället är tillräckligt stort för att räknas...Elias skrev:Får nästan hoppas att jag är ensam om att ha vart i helvetet dvs Hell här på CaymanKlicka för att utvidga...