Senaste nytt

Resemål som du tror att ingen annan har bevistat (Lek)

Tja, vad ska man dra till med...

Kandalaksha (på Kolahalvön) var ju ett lite annorlunda resmål. Vi tog oss dit med chartrad buss från Piteå.

Hakone (Japan). Ligger på ön Honshu ca 100 km sydväst om Tokyo på den sydöstra stranden av Ashino-ko (Ashinosjön).

Var under samma japanresa även i Wakayama. Kanske inte första stället man åker till i Japan. Vi var och besökte min kompis värdfamilj från när han pluggade i Japan.

Finns det ingen karttjänst där vi kan släppa pins och plocka bort beroende på, för nu känns det svårt att hålla koll på alla platser eller?

Jag misstänker att AHO kan sabba lite för mig, men jag försöker;
Nagoya, Japan - 2,3 miljoner invånare
Toyota, Japan - 423 000 invånare
Nisshin, Japan - 81 000 invånare
Roquebrune-Cap-Martin, Frankrike - 13 500 invånare
Oestrich-Winkel, Tyskland - 11 600 invånare
Marsaskala, Malta - 10 000 invånare (Alx?) samt de flesta städer med 7000+ invånare i Malta
Orimattila, Finland - 14 400 invånare

Tja, vad ska man dra till med...

Kandalaksha (på Kolahalvön) var ju ett lite annorlunda resmål. Vi tog oss dit med chartrad buss från Piteå.

Hakone (Japan). Ligger på ön Honshu ca 100 km sydväst om Tokyo på den sydöstra stranden av Ashino-ko (Ashinosjön).

Var under samma japanresa även i Wakayama. Kanske inte första stället man åker till i Japan. Vi var och besökte min kompis värdfamilj från när han pluggade i Japan.

Jag misstänker att AHO kan sabba lite för mig, men jag försöker;
Nagoya, Japan - 2,3 miljoner invånare
Toyota, Japan - 423 000 invånare
Nisshin, Japan - 81 000 invånare
Roquebrune-Cap-Martin, Frankrike - 13 500 invånare
Oestrich-Winkel, Tyskland - 11 600 invånare
Marsaskala, Malta - 10 000 invånare (Alx?) samt de flesta städer med 7000+ invånare i Malta
Orimattila, Finland - 14 400 invånare

Check på Hakone, Wakayama, Nagoya och Toyota. :)
Jag åkte Japan runt med motorcyckel förutom Okinawa och Hokkaido när jag var ung.

Sticker ut hakan och säger att ingen varit här förutom jag:
Villaguay: Villaguay - Wikipedia, the free encyclopedia
DSC_0075.jpg

Sämre odds:
Scarborough, Ontario: Scarborough, Ontario - Wikipedia, the free encyclopedia

Cardiff, Wales.

Brest, France

Toppen