Senaste nytt

Resa till Hawaii, var bokar jag bäst biljetten?

Dr. Miles

Expert
Jag har ett svagt minne om American Airlines webbsida i USA tar emot betalning via PayPal.
Jag kan inte gå in till AA.com:s vanlig sida från min android telefon, så kan jag inte kolla nu.
 

Bamsefar

Medlem
Eftersom du skall via Chicago, AA har en direktflight troligen till Maui som typ går på Onsdagar eller något annat knäppt...
 

henkedio

Medlem
Från början tänkte jag faktiskt att jag skulle ta BA/AA eller något liknande, har nu dock hittat med Star Alliance som för ca 1000 kr mer per biljett ger åtminstone min sambo ett guldkort hos Aegan. Jag kommer en god bit på vägen. Det är lite det jag har varit ute efter och som jag beskrivit i en annan tråd här på forumet. Tyvärr ger det en monsterlayover i Chicago på 16 timmar. Men det verkar inte finnas så många andra vettiga alternativ om jag nu vill få status.
 

henkedio

Medlem
Hade helt klart varit intressant, men nu ska vi ju stanna i Chicago en vecka på vägen hem. Får väl helt enkelt hitta en god bok, hade gärna kunnat betala mig in i någon lounge men dem verkar inte ha nattöppet ändå.
 

henkedio

Medlem
Nu är biljetten bokad och till slut blev det orbitz, måste säga att jag är enormt besviken på främst sas, men även andra resebyråer. Liten sammanställning nedan.

15 maj CPH-ORD-HNL SK-UA
2 jun OGG-DEN UA
9 jun DEN-IAD-CPH SK-SK

ca 13700 miles med Aegans Miles & Bonus blir det, 100% på sas och 50 % på United

ITA Matrix : 9220 kr
Orbitz : 9533 kr
Myplanet : 10450 kr (var även då tvungen att boka alla hotell med dem, för att få det priset)
STA Travel : 10690 kr
Go West : 11140 kr (Slutade helt plötsligt höra av sig då jag föreslog en annan rutt)
Flygvaruhuset : 12000 kr
SAS : (ringde 2 gånger och gav dem min aktuella rutt, båda personer jag pratade med skulle sedan skicka över ett mail med resplan och pris, ingen hörde av sig)
 
Toppen