Senaste nytt

Resa till England regler

Du kan ju välja någon av de som har click and collect för £5 och sen låta bli att hämta det...
What type of travel tests do you need to book? Get a coronavirus test – GOV.UK

(F.ö. så är ju Day 2 egentligen 3:e dagen eftersom de räkna ankomstdagen som Day 0)

Väldigt viktigt att kontrollera att man får den kod som krävs för PLF vid tidpunkten man bokat/betalat. Många click & collect delar ut koden först när man hämtat testet (och lämpar sig därför för boende i England, men funkar inte alls för besökare).

Det finns också ett gäng leverantörer som tar £5 för test och frakt (om du inte behöver express). Kod kommer på mailen.

Tar gärna emot tips. Landar lördag kl 19 på heatrow och åker hem kl 17 på söndag så måste ta en sådan så kommer gärna så billigt undan som möjligt.

Tar gärna emot tips. Landar lördag kl 19 på heatrow och åker hem kl 17 på söndag så måste ta en sådan så kommer gärna så billigt undan som möjligt.

Jag köpte ett test från Confirm Testing – Confirm Testing som fanns med på gov.uk sidan ovan.
Det kostade £4,50
10% rabatt med rabattkoden WELCOMECT4NW9
som man får när man anmäler sig för att prenumerera på deras nyhetsbrev.
De tar Amex.

Det står "Passenger Locator Number provided at time of booking"
och det kom med e-post efter en halvtimme.
Upphämtning från en adress i Wales, så det blir nog inte så att jag har vägarna förbi...

Även jag har valt från listan. Dock med postleverans. Tar hellre med mig testet hem än vaskar det, någon gång kommer det till nytta.

Hur ser det ut med transit och test? (vill dubbelkolla med er)

Om jag reser till London men via t.ex. Amsterdam när nya reglerna om fullvainerade inte behöver ta test innan resan eller vid ankomst.
Behöver jag ändå ta test för att jag passerar AMS?

Jag tolkar reglerna som att jag inte behöver testa mig innan resan utan det är bara att åka.
Försökte rå svar av KLM men fick bara goddag yxskaft svar...

Toppen