Senaste nytt

Resa till Bangkok, från Köpenhamn. Feedback sökes

Inte två byten med barn är att rekommendera. Alla byten innebär risk att missa anslutningar och bli av med bagage. Dessutom är Air China inget bolag jag skulle rekommendera.

Försök att hitta något bättre än Ukraine International. Det är ett bolag som inte håller västerländsk standard varken när det gäller det ena eller andra. Undvik bolag från de gamla sovjetstaterna, även om Aeroflot numera blivit rumsrena. Försök hitta något Europeskt bolag eller varför inte Norweigeian. Om ni reser med barn skulle jag göra allt för att komma med Thai direktflyg till Bangkok. Det finns ju även Qatar och Emirates som är bra i ekonomi men har ett byte i sina hemländer som oftast hamnar mitt i natten och det blir lite jobbigt med barn. Jag tycker ni skall lägga på några kronor och välja ett anständigt flyg.

Vi har åkt med Thai innan, men jag måste säga att jag inte har något emot ett stopp på vägen, barnen har chans att springa av sig lite energi. Hur konstigt det än låter så har det inte varit något nackdel med ett stopp!

Inte två byten med barn är att rekommendera. Alla byten innebär risk att missa anslutningar och bli av med bagage. Dessutom är Air China inget bolag jag skulle rekommendera.
Jag reser ofta med små barn och tycker att rutten med Air China hade funkat bra. Nu verkar du ha info om Air China generellt som jag inte har - jag kan inte uttala mig om det. Jag har bara flugit 2 ggr med dem inrikes. Jag ska flyga med dem igen om 2 veckor.

+1 på den. Det är inget fel på Air China. Maten kan vara lite ”sådär” annars tycker jag inte det är nån större skillnad mot genomsnittet för de större bolagen. Däremot är flygplatsen i Peking ingen kul historia. Bökigt att byta där tycker jag.

• Gilla
Reactions: pep
Håller med tidigare talare att Air China är också en blandad kompott. Men generellt håller de helt ok nivå. De har äntligen släppt elektronik förbudet i luften hos kinesiska bolag så då är det ett vettigt bolag att resa med barn som behöver underhållning. Se till ladda paddan för det finns ett tiotal ok västerländska filmer på Air Chinas egen skärm, plus att ett par av de kanske funkar för barn. Maten är helt ok, västerländsk och kinesisk måltid att välja mellan.

Se till att ha minst 2h på Peking flygplats då det är en rejäl flygplats och security är rigorös på käckt halvkommunistiskt vis och allt öppnas och kollas nitiskt även vid mellan landning.

Alla byten innebär risk att missa anslutningar och bli av med bagage.
Risk? Du menar chans? :) Gratis hotellövernattning i ett nytt spännande land samt inkassering av försäkringspengar från kortförsäkringen, kan inte bli bättre enligt mig. Och som grädde på moset om bagaget blir försenat så får man shoppa nya badbrallor och flip-flops vid ankomst Thailand! :)

Jeg ville foretrække Ukraine - jeg kender Air China meget godt. OK for mig og jeg har biletter med dem til jul. Men jeg trænger til større, nye, inspirerende, og hurtigere oplevelser - f. eks. med UIA via Kiev... Beijing Airport tager livet af mig - meget lange køer (minimum 3 gange: security, transfer-immigration, transfer desk). Ingen prioritet for biz-passagerer. Security er meget strenge, de vil se alt og konfiskerer mange småting

Last edited:
Toppen