Senaste nytt

Resa till Bangkok, från Köpenhamn. Feedback sökes

Hej,

Vilket härligt forum!! Har flera gånger kikat och läst men inte blivit medlem förrän nu. Jag och min familj brukar åka till asien varje vinter, och tänkte fortsätta med detta tills skolan säger nej pga man inte får missa undervisningen i skolan.

Den här gången tänkte vi åka bort över jul och nyår för första gången! Väl medveten om att det är väldigt dyrt då!!

Nu har jag letat och letat och skulle behöva lite feedback i mitt letande. Jag kör fast, jag ska inte sticka under stolen med att ekonomin spelar stor roll. Vi är fyra stycken, två vuxna en 12 åring och 4 åring.

Har använt Ita matrix, där hittade jag en resa med Ukraine Airlines till priset av 20441 Danska kronor.
image.png

Flygtiderna är bra, frågan är om man kan banta ner priset. Har försökt kolla avgångarna individuellt ( med Ukraine Airlines) men hamnade på 40 000:- SEK

1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? 20:e-23 december
  4. När vill/behöver du komma hem? PGA skola för barnen runt 9:e-12 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? 18-21 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 12 och 4 år
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, bara det är tryggt.
  9. Vad är din budget? (per person) max 7.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? hyfsade flygtider, dvs inte mitt i natten pga barnen.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
Finns det någon möjlighet att komma ner i pris utan att resan tar 28 timmar?

Attachments

• Skärmavbild 2018-08-25 kl. 09.58.53.png
    Skärmavbild 2018-08-25 kl. 09.58.53.png
    46,6 KB · Visningar: 509
Ja absolut. Med en fyraåring som behöver röra lite på benen och något högljud besparar jag övriga i business den irritationen och åker gärna billigare tills barnen växt till sig:)

Försök att hitta något bättre än Ukraine International. Det är ett bolag som inte håller västerländsk standard varken när det gäller det ena eller andra. Undvik bolag från de gamla sovjetstaterna, även om Aeroflot numera blivit rumsrena. Försök hitta något Europeskt bolag eller varför inte Norweigeian. Om ni reser med barn skulle jag göra allt för att komma med Thai direktflyg till Bangkok. Det finns ju även Qatar och Emirates som är bra i ekonomi men har ett byte i sina hemländer som oftast hamnar mitt i natten och det blir lite jobbigt med barn. Jag tycker ni skall lägga på några kronor och välja ett anständigt flyg.

Hvis du vil spare har Travelgenio en pris på 760 United States Dollar equals 4,878 DKK.
upload_2018-8-25_13-1-48.png

Fundet på Hipmunk.com (ud fredag 21 hjem søndag 13 Januar)
Cheap Flights, Airline Tickets, Flight Search | Hipmunk
Travelgenio er næppe det bedste hvis I skal ændre billet! Men selv ville jeg tage chancen..
Nu har jeg prøvebooket hos https://us.travelgenio.com og får flg. slutpris (4 pax):
US$ 3,215 Taxes included. Det svarer til 20,634 DKK, omtrent det samme som du selv fandt

Last edited:
Jeg ville stærkt foretrække at mellemlande i en mindre lufthavn som Kiev i st. f. Beijing som er en meget stor og trættende lufthavn at passere.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen