Senaste nytt

Resa på samma flyg som sin kund - men i högre klass

Du menar att om du boardar sent är risken han ser dig gå på från Premium eco sätet (om han sitter där)?

Varför inte om man kommer på precis innan boarding stänger?

Jag misstänker att han flyger antingen i Economy eller möjligen Premium Economy, så ja, jag tänker att sitter han i Premium Economy är det svårt att gå förbi fram till First obemärkt.

Finns inte en chans att han inte kommer se dig när ni ska borda (om din kund nu känner igen dig då). Så alla alternativ som innebär att du försöker undvika att stöta ihop med denne kan du nog glömma direkt.

Boarding på Heathrow brukar vara en tämligen kaotisk historia så jag tänker att kommer man till gaten strax innan boarding och sen ser till att pressa sig igenom till Fast Track så går man ombord med övriga guld, First och Club World. Men håller med, det är ingen vattentät plan. :)

e396b4c293fa16c26d2c24369cc6a363.jpg

Leta upp kund i planet, tacka ödmjukt för de höga marginaler som kund bidrar till genom sin betalningsförmåga, bjud sedan på champagne och erbjud platsbyte...............

Träffar du inte kunden inga problem. Ser han att du åker First tacka för fina affärer och för att han är med och betalar Firstbiljetten. Skratta sedan charmigt och säg att du hade poäng dom skulle gå ut annars Så skulle jag gjort. Säkert leder det till fler affärer. Han kommer att tycka om dig mer.

Ärlighet varar längst. En vettig kund kommer inte att reagera nämnvärt på detta. Om man däremot skulle ljuga om saken och bli påkommen så skulle det vara illa för relationen.

Är det en kund som man har en lite personlig relation med så kanske de redan vet att det är din hobby/intresse att flyga?

Toppen