Senaste nytt

Resa med EVA AIR

Hej,

Har en resa bokad CPH-AMS-BKK-AMS-CPH nu i december.
Flyger med SAS mellan CPH-AMS & AMS-CPH
Flyger med EVA Air mellan AMS-BKK & BKK-AMS

Alla flygningar är i business.

Första gången i business för min del så vill ta vara på all tid som går och utnyttja så mycket som möjligt.
Vad ska man inte missa och vad har man tillgång till?
Fast Track, Lounger, Mat m.m?
Någon som vill tipsa om något? :)

Har 7h i AMS på ditvägen och hemresan landar vi klockan 19:35 och flyger hem nästkommande dag klockan 07. Ska man boka hotell på flygplatsen eller finns det lounge som är öppen dessa tider?

Tack på förhand!

Tack för ett trevligt forum!

/ Marcus
 

Doctor-X

Medlem
Kul :) Kommer bli en fantastisk första business upplevelse ffa med EVA! CPH-AMS är klockan efter 10, be om en Mikkeller i luften och chokladbollen från Hedh-Escalante!

Med businessbiljett har du tillgång till Business Check-in och FastTrack på CPH, använd det. Ta en kaffe i SAS loungen på CPH. Annars är ju Mikkellers bar på CPH trevligt, men vet inte vilken tid du flyger ut.
På AMS på utvägen tror jag den enda lounge du har tillgång till är Star Alliance, den är bra och där borde du enkelt kunna slå ihjäl några timmar med lite bubbel och käk. I övrigt finns det inte jättemycket kul att göra på AMS.

EVA Air i business long-haul har jag själv ingen erfarenhet (men ska själv flyga med dem nästa år), har bara flugit intra-asien i eco med dem och det var bra.

Tror du bör ha tillgång till Business Check-in och FastTrack på BKK. Satsa på EVA air eller Singapore airlines loungen på BKK.

Jag hade bokat ett hotell nära flygplatsen i Amsterdam på hemresan, du vill inte efter 12h i luften sitta i terminalen hela natten, lätt värt att få sova i ett par timmar även om det kostar 1000-2000kr. Finns massa hotell kring flygplatsen, själv bor jag alltid på Hilton Amsterdam Airport, det är bra. Finns ett Hampton by Hilton som ligger en bit bort som man får ta tåg till där @Berglund bott "en del" och verkar som det också är bra.

Ha inga höga förvätningar på AMS-CPH i PLUS.
 

Trumis

Medlem
EVA Air är väl ett av (de få) flybolagen som fortfarande kräver munskydd på sina flygningar så glöm inte att ta med.
 

Mr Basic

Medlem
EVA Air är väl ett av (de få) flybolagen som fortfarande kräver munskydd på sina flygningar så glöm inte att ta med.
Det enda jag hittade var en rekommendation (sannolikt tolkas som skall) att använda mask när man inte äter/dricker. Den kom 6:e april 2020 men hittar inget som upphävt den, dock återupptog man full servering i januari 2022 undantaget några destinationer på det kinesiska fastlandet.
Mask med ventil är inte ok.
Åker på torsdag.
 
Du kommer få en grym resa med Eva Air!
Reste för exakt en månad sedan med dem och det va inget krav på Munskydd, vissa hade, vissa inte. Skönt!

Eva Air har en egen Lounge i AMS som är värd att testa. Fick en invite några dagar innan avresa.

Även i BKK skulle jag rekommendera den sköna Massagestolen på Eva Air loungen =)
God Thai mat och annat gott i loungen fanns också.

På vägen hem hade vi också 12-14h så vi tog in på flygplatshotell, vilket va smidigt med transferbussarna precis utanför flygplatsen.
 

Mr Basic

Medlem

Glenn E

Medlem
Riktigt bra mat i business class på EVA Air.
Det blev en B787-10 från Wien till Taipei den 13 oktober. Planet blev kanske 45 minuter sent och jag hade tight byte till Singapore med separat biljett till Kuala Lumpur med Malaysia Airlines och bagaget var taggat till Kuala Lumpur.
När vi landat mötte de mig i gaten och de hade bokat om mig direkt till Kuala Lumpur med China Airlines i C klass. I deras lounge i Taipei registrerade jag mitt KLM kort och fick in 2800 poäng till KLM.:)
4DD506BA-5520-4C9C-99FE-CF5957915C0A.jpeg
335BF5A2-9FF7-44D7-B213-5D6183390A55.jpeg
8ADAAF17-38B6-4C91-A819-40D3817D84E1.jpeg
D77736FE-37C7-4341-A9F9-BDBDF6AAECFD.jpeg
99B98FA1-6C78-4794-A3E7-633EBC45D832.jpeg
 

chaudi

Medlem
Kan tipsa om att varken SAS eller Lufthansa verkar ha avtal angående att checka in på Eva Air. Så checka in online med dom (men de skriver på sin sida att man måste ha printat boardingpass? så skriv ut det på något sätt, vet inte hur hårda de är) eller se till att gå till Evas incheckningsdiskar.
 
Toppen